اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دغدغه‌هایی برای سلامت آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد/آلودگی در کمین 3 نقطه حساس

کارگروه فنی حفاظت کیفی منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که برخی چالش‌ها در حوزه سلامت آب آشامیدمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دغدغه‌هایی برای سلامت آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد/آلودگی در کمین 3 نقطه حساس

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نشست کارگروه فنی حفاظت کیفی منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای این کارگروه از شرکت های آبفا، آب منطقه ای، ادارات کل منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان و مدعوین برگزار شد.

فیض اله پاسره در این نشست با اشاره به اهمیت مصوبات این کارگروه اظهار کرد: تصمیات و مصوبات این کارگروه باید کارشناسی و فنی باشد و همه جوانب طرح  در نظر گرفته شوند.

رئیس کارگروه حفاظت کیفی منابع آب  استان  افزود: یکی از چالش های پیش رو برای کیفیت منابع آب حوزه رودخانه بشار، وجود تفرج گاه‌ها و روستاهایی می باشد  که می توانند به عنوان منابع ریسک باعث ایجاد آلودگی منابع آب شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد:  اردوگاه گردشگری  کمیته امداد استان و باغ های گردشگری بالا دست چاه های تامین آب  می‌بایست  بر اساس الزام برای جلوگیری از ورود آلودگی های احتمالی، نسبت به  احداث چاه سپتیک و حذف چاه‌های جذبی خود اقدام کنند.

وی همچنین خواستار تعیین حریم چاه های تامین آب مادوان بر اساس استانداردهای تعیین حرائم بهداشتی شد و گفت: با همکاری منابع طبیعی و دستگا ههای ذیربط این موضوع به جد پیگیری شود.

پاسره تهیه بانک اطلاعاتی  آلاینده های منابع آب را الزامی دانست و گفت: با تهیه این بانک اطلاعاتی  که باید با بازدید میدانی کارشناسان دستگاههای ذیربط انجام گیرد براساس اولویت این  آلاینده ها شناسایی و برطرف شوند.

وی با تقدیر از اقدامات کارگروه حفاظت کیفی منابع آب استان در  مقابله با کرونا اظهار کرد: بازدید مداوم از تصفیه خانه ها و مخازن آب توسط کارشناسان و اعضای  کارکروه حفاظت فیزیکی به صورت مداوم انجام شود.

پاسره خاطرنشان کرد: ورود گردشگر به برخی مناطق گردشگری از جمله سد شاه قاسم باید ممنوع شود.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول