اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

بخش اعظم کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه وارداتی است

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به نیاز کشور به 350 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و 65 هزار تن کاغذ روزنامه گفت: بخش اعظم نیاز کشور به انواع کاغذ چاپ و تحریر و همچنین کاغذ روزنامه از طریق واردات تأمین می‌شود.

بخش اعظم کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه وارداتی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی تهران، بهمن حسین‌زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا گفت: سومین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا، فرآورده‌های سلولوزی و ماشین آلات وابسته بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برپا می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: بازدید از این نمایشگاه با توجه به رعایت موازین بهداشتی فقط برای متخصصین امکان پذیر است و تمهیداتی اندیشیده شده تا بازدید مجازی از نمایشگاه برای عموم مردم از طریق یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایران فراهم شود.

وی بیان داشت: نیاز کشور به انواع کاغذ چاپ و تحریر 350 هزار تن است که بیشتر آن از طریق واردات تأمین می‌گردد.

حسین زاده گفت: در حال حاضر سه کارخانه تولید کاغذ چاپ و تحریر در ایران وجود دارد که به دلایل مشکلات متعدد تولید چندانی ندارند.

این مقام مسؤول نمایشگاهی با اشاره به این که در حال حاضر نیاز کشور به کاغذ روزنامه حدود 65 هزار تن است، گفت: برای تأمین این میزان، کارخانه چوب و کاغذ مازندران به عنوان تنها تولیدکننده کاغذ روزنامه فعال است که آن هم به علت مشکلات تولید زیادی در سال 98 نداشته و عمده نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود.

به گفته حسین زاده، نیاز کشور به انواع کاغذ بسته بندی حدود یک میلیون تن برآورد می‌شود، در حالی که ظرفیت ماشین‌آلات نصب شده در داخل 3 میلیون تن است.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران افزود: در بخش تولید کاغذ بسته بندی 80 واحد فعال وجود دارد که می‌توانند صد درصد نیاز کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این بخش تأمین کنند.

وی به نیاز 160 هزار تنی کشور به کاغذ تیشو اشاره کرد و گفت: در این بخش ظرفیت ماشین‌آلات نصب شده 300 هزار تن است که تمام نیاز داخلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأمین کرده و وارداتی انجام نمی‌شود.

گفتنی است بر اساس آمارها نیاز کشور به کارتن در حدود یک میلیون تن است که 170 واحد فعال با ظرفیت تولید 3 میلیون تن این میزان نیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف می‌کند، همچنین 70 کارخانه تولید مقوای بهداشتی هم در داخل وجود دارد که تأمین کننده 100 هزار تن نیاز در این زمینه است.

بر اساس این گزارش نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا، فرآورده‌های سلولوزی و ماشین‌آلات وابسته از 24 تا 27 تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران برپا می‌شود و زمان بازدید از این نمایشگاه برای متخصصین از ساعت 10 صبح تا 18 تعیین شده است.

گفتنی است در این نمایشگاه بیش از 60 شرکت داخلی تولیدات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که شامل انواع کاغذ، مقوا و ماشین‌آلات تولید است به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول