اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پرداخت ٦ هزار میلیارد تومان تسهیلات در کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بانک های استان در سال گذشته 5 هزار و ۹۱٦ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی، صنعت، مسکن و خدمات و بازرگانی پرداخت کردە اند.

پرداخت ٦ هزار میلیارد تومان تسهیلات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کردستان اظهار داشت: سرجمع تسهیلات تبصره ۱٨ مصوب، ۱۱٨ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۳ میلیارد تومان آن به واحدهای متقاضی پرداخت شده است.

وی به زمان اندک باقیمانده برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱٨ اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری مدیران اقتصادی و بانک‌ها در استان باید جذب کامل تسهیلات ۱۱٨ میلیارد تومانی باشد.

جعفری با بیان اینکه ابلاغ پرداخت تسهیلات تبصره ۱٨ دیر به بانک‌های استان اعلام شد اظهار داشت: سال گذشته تسهیلات مناسبی از تبصره ۱٨ استانی به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان با سود کم به واحدها پرداخت شد.

۱۳۰ میلیارد تومان با سود کم از محل تبصره ۱٨ به واحدهای تولید در استان پرداخت

 

وی عنوان کرد: در سال ۹٨ بانک‌های استان پنج هزار و ۹۱٦ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی، صنعت، مسکن و خدمات و بازرگانی پرداخت کردە‌اند.

نسبت مصارف بانک‌های استان بە منابع ۷۳ درصد است 

جعفری اظهار کرد: نسبت مصارف بانک‌های استان بە منابع ۷۳ درصد است کە از این لحاظ رتبە ۱٦ کشور را داریم کە این رقم در کشور ۷۹ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار کردستان، هدف مدیران استانی را ایجاد تغیر و تحول برای رونق تولید و افزایش اشتغال است، ادامه داد: ما به هیچ وجه دنبال مقصر نیستیم و متعقدیم که نواقص باید مرتغع شوند تا شاهد تغییرات درست و کارساز در استان باشیم.

جعفری در ادامه سخنان خود مردم کردستان را مردمانی قانون پذیر و نجیب توصیف کرد و گفت: مردم کردستان به دلیل برخی باورها نسبت به استفاده از تسهیلات بانکی محتاط‌تر هستند و همین باعث شده است که تسهیلات بانکی کمتری دریافت کنند.

 مردم کردستان به دلیل برخی باورها نسبت به استفاده از تسهیلات بانکی محتاط هستند

 

وی استفاده از منابع بانکی را فرصتی برای توسعه استان ذکر کرد و اظهار داشت: لازم است بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان منعطف‌تر عمل کنند و بی‌گمان در این راه نیز دستگاه‌های نظارتی کمک خواهند کرد.

جعفری عنوان کرد: در شرایط تحریم ها و جنگ اقتصادی موجود، بانک ها نقش اساسی در ساماندهی فضای کسب و کار و اشتغال دارند و همه باید تلاش کنیم سهم نیم درصدی استان از منابع بانکی به یک درصد برسد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول