اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 30 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان

بانک توسعه آسیایی برای بهبود مهارت‌های جوانان، زنان و مهاجران کاری به تاجیکستان 30 میلیون دلار کمک بلاعوض تخصیص می‌دهد.

کمک 30 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بانک توسعه آسیایی سند مربوط به ارائه کمک بلاعضو 30 میلیون دلاری به تاجیکستان برای بهبود مهارت‌های جوانان، زنان و مهاجران کاری را تصویب کرد.

نمایندگی بانک مذکور در شهر دوشنبه هدف از تخصیص این وجوه بهبود اشتغال و دستمزد آنها و همچنین گسترش قابلیت‌های آژانس‌های اشتغال و مهاجرت این کشور، عنوان کرده است.

این کمک بلاعوض همزمان با کمک بلاعوض 1.5 میلیون دلاری صندوق فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن در اختیار «دوشنبه» قرار داده خواهد شد.

«ایکو ایزاوا» رئیس بخش مدیریت پروژه‌های بخش اجتماعی بانک توسعه آسیایی در آسیای مرکزی و آسیای غربی گفت: این پروژه به ویژه در حال حاضر حائز اهمیت است، زیرا انتظار می‌رود تاجیکستان شاهد افزایش بیکاری و بازگشت مهاجران به دلیل بیماری همه گیر کرونا باشد.

وی تاکید کرد این پروژه در زمینه بازآموزی کارگران آسیب دیده و محافظت سرمایه انسانی تاجیکستان از تاثیر منفی ویروس همه گیر کرونا کمک خواهد کرد. 

در چارچوب این پروژه احداث و تجهیز 3 مرکز خدمات مهاجرت جدید در شهرهای «خجند»، «باختر» و «واسع» به عنوان مراکز جهانی برای مهاجرانی که خارج می‌شوند و بازمی‌گردند، پیش بینی شده است.

در این مراکز به مهاجران برنامه‌های جهت‌یابی مهاجرت، دوره‌های آموزش زبان و مهارت‌های شغلی اساسی برای پیدا کردن شغل بهتر و فراهم کردن شرایط زندگی امن‌تر در کشورهای مقصد ارائه می‌دهند.

همچنین این مراکز آموزش سواد مالی برای انتقال مطمئن حواله‌ها و آموزش فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی برای تسهیل دسترسی به اطلاعات اجتماعی را تامین خواهند کرد.

در چارچوب این پروژه همچنین 3 «مرکز کار» جدید برای گردشگری در شهر دوشنبه، مرکزی برای انرژی در راغون و مرکزی برای کشاورزی در درنغره ایجاد و مجهز خواهند شد.

این مراکز به ارتقاء حرفه، ایجاد شرایط برای مراقبت از کودکان و برنامه کمک هزینه تحصیلی برای زنانی که به دنبال کار هستند، می‌پردازند. یک برنامه آزمایشی برای آموزش مهارت‌های جدید و بیشتر متمرکز به مهارت‌های «نرم»، مشورت در زمینه تضمین مطابقت منافع و مهارت‌ها با مشاغل بالقوه و همچنین دوره‌های آموزش مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه‌های مرتبط خواهند بود.

پروژه مذکور همچنین ظرفیت آژانس مهاجرت و اشتغال را تقویت و آگاهی در مورد خدمات مهاجرت و اشتغال را افزایش خواهد داد.
انتظار می‌رود پروژه مذکور طی 6 سال مورد اجرا و در سال 2026 میلادی تکمیل می‌شود. اجرای این  پروژه را وزارت کار، مهارت و اشتغال تاجیکستان بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول