اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

افزایش 75 درصدی صدور ضمانتنامه‌های بخش تعاون

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در وبینار به مناسبت روز جهانی تعاون اعلام کرد: سطح حمایت و صدور ضمانت نامه‌ها در بخش تعاون ایران 75 درصد افزایش یافت.

افزایش 75 درصدی صدور ضمانتنامه‌های بخش تعاون

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز به مناسبت روز جهانی تعاون در وبینار بین‌المللی اعلام کرد:جمهوری اسلامی با تشکیل بانک توسعه تعاون در خدمت توسعه تعاونی‌ها قرار گرفته و امسال این بانک با افزایش سرمایه میزان تسهیلات به تعاونی‌ها را افزایش داد. همچنین سطح حمایت‌ها و صدور ضمانت نامه برای تعاونی‌ها امسال 75 درصد افزایش یافت.

وی همچنین به ایجاد اتحادیه تسهیل گری برای تعاونی‌ها اشاره کرد که در این هفته تشکیل می‌شود و گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان پیشگام می‌شوند.

به گفته  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر تعداد 94 هزار شرکت تعاونی در ایران با بیش از 10 میلیون عضو وجود دارند که در حوزه‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی فعالیت دارند.

شریعتمداری همچنین با اشاره به شعار امسال روز جهانی تعاون که بر پایه مقابله با تغییرات اقلیمی و اقتصاد سبز اعلام شده، گفت: در ایران عمده تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی، آبخیزداری، گل و گیاه است که با رعایت مسائل زیست محیطی به تولید سالم و سبز اقدام می‌کنند.

وی همچنین گفت:‌روز جهانی تعاون فرصتی است برای تبادل تجربه بین تعاون گران ایران و جهان که در وبینار امروز شرکت کنندگانی از فرانسه، استرالیا، کره جنوبی، ساحل عاج، هند و چین و اسپانیا حضور دارند که به تبادل تجربه در زمینه تعاونی‌ها اقدام می‌کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به ویروس منحوس کرونا که در روابط انسان‌ها تاثیر گذاشته است، گفت:امروز با کمک فناوری و به صورت مجازی در کنار هم قرار گرفته‌ایم و به تبادل تجربه‌ها می‌پردازیم.

شریعتمداری همچنین گفت: 20 درصد از اعتبارات اشتغال در مناطق روستایی را به شرکت‌های تعاونی اختصاص داده‌ایم وهمچنین افتتاح 12 مرکز نوآوری در بخش تعاون در سال 99 در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از تشکیل 104 شرکت تعاونی در زمینه توسعه عمران شهری در کشور خبر داد و گفت: از فرهنگ تعاونی برای ارتقاء مناطق کم برخوردار شهری استفاده می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ از گروه‌های دانش‌بنیان برای توسعه تعاونی‌های جدید استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول