اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نیکوکار هرمزگانی کلنگ نودویکمین مدرسه خیریه را به زمین زد

کلنگ ساخت نود و یکمین مدرسه خیر نیک اندیش شیخ عبدالجلیل قاسمی در روستای محروم پیوشک از توابع بخش لیردف جاسک به زمین زده شد.

نیکوکار هرمزگانی کلنگ نودویکمین مدرسه خیریه را به زمین زد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ عبدالجلیل قاسمی اسطوره مدرسه‌ساز هرمزگان است که همت والایی در ایمن سازی فضاهای آموزشی فرزندان این مرز و بوم و ساخت مدارس جدید بخصوص در مناطق محروم داشته است.

وی، رفع محرومیت از فضاهای ایمن آموزشی و مدرسه‌سازی را به عنوان نخستین و مهمترین گام در توسعه جامعه می‌داند و تاکنون 91 مدرسه در کشور ساخته است که 89 مورد این مدارس در مناطق و روستاهای محروم استان هرمزگان بوده است.

تکمیل پروژه ساخت نمایندگی آموزش و پرورش در بخش لیردف شهرستان جاسک از دیگر پروژه های این خیرنیک اندیش در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش شهرستان جاسک می باشد. 

شیخ عبدالجلیل قاسمی متولد 1326 در روستای سوزای قشم است که همت زیادی در انجام کارهای خیر داشته به گونه‌ای که علاوه بر ساخت این 91مدرسه، خوابگاه دو مدرسه شبانه روزی را نیز احداث کرده و تأمین مایحتاج 4 خوابگاه شبانه‌روزی دیگر در استان را برعهده دارد.

این خیر نیک اندیش هرمزگانی اولین مدرسه خود را به نام ثریانژاد در بندر کوهستک سیریک بنا کرد و همچنین در تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی و گرمایشی و امکانات رفاهی برای دانش آموزان، نقش به‌سزایی داشته است.

گستره محبت و مهربانی شیخ عبدالجلیل قاسمی در ابعاد مختلف آموزشی، پرورشی، تربیتی و رفاهی و همچنین توسعه و زیر ساخت‌های  استان نیز بوده است که می‌توان به ساخت اولین سد خاکی خیرساز در کشور، کمک به دانشگاه پیام نور میناب، ساخت 11 خانه بهداشت، 3درمانگاه و 75 منزل برای ایتام و فقرا را ساخته یا در دست اجرا دارد.

کمک به آبرسانی شهر سیریک، ساخت 50 سرویس بهداشتی، تأمین 500 دستگاه کولر و یخچال به ایتام و فقرا، کمک به تأسیس دارالایتام سیریک و تحت پوشش قرار دادن 400 یتیم، تأسیس 10 مرکز حفظ قرآن، تأسیس مدرسه دینی سیریک، ساخت 45 مسجد، کمک به مساجد و حسینیه ها در ماه محرم و رمضان، حمایت از 70  دانشجوی نیازمند و 200 کمک هزینه برای برگزاری ازدواج و هزینه‌های درمانی از دیگر اقدامات این خیر نیک اندیش هرمزگانی است.

انتهای پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول