اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بسته خبری| از برپایی کلاس‌های هنری در حوزه هنری خراسان رضوی تا اهدای کتاب‌هایی 150 ساله به موزه بردسکن

در این بسته خبری به شرح دو خبر برپایی کلاس‌های هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و اهدای کتابی به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بردسکن می‌پردازیم.

بسته خبری| از برپایی کلاس‌های هنری در حوزه هنری خراسان رضوی تا اهدای کتاب‌هایی 150 ساله به موزه بردسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم حوزه هنری انقلاب اسلامی تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی است، از برپایی کارگاه‌های هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در تابستان خبر داد و اظهار کرد:کارگاه‌های هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در رشته‌های هنرهای تجسمی، آفرینش‌های ادبی، نمایشی، تصویری و مطالعات پایداری در تابستان فعال است.

مهدی ابراهیمی گفت: علاقمندان و به‌خصوص استعدادهای هنری جوان مخاطب اصلی کارگاه‌ها هستند که می‌توانند با ثبت نام در این کارگاه‌ها آینده درخشانی داشته باشند.

وی افزود: تفاوت کارگاه‌های آموزشی و تولید اثر حوزه هنری با آموزشگاه‌های هنری هم در موضوع آثار است که به انقلاب اسلامی می‌پردازد و هم در تولید محوری آن است که هنرجو باید همراه با آموزش اثر هنری نیز تولید کند که در نهایت حوزه هنری از تولید برخی آثار هنرجویان در برگزاری نمایشگاه‌ها یا ارسال به جشنواره‌های ملی و بین‌المللی حمایت خواهد کرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های دیگر کلاس‌های حوزه هنری با آموزشگاه‌ها، برگزاری پاتوق‌های نقد و بررسی آثار هنری است که در ارتقا دانش و انتقال تجربیات پیشکسوتان به نسل جوان بسیار موثر است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: برگزاری برخی محافل یا کارگاه‌ها با همکاری مساجد یکی از رویکردهای حوزه هنری است و علاقمندان می‌توانند در مساجد منتخب ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری این کلاس‌ها از تعویق یک هفته‌ای آنها برای حفظ سلامت هنرجویان خبرداد.

ابراهیمی بیان کرد: محافل و پاتوق‌های هنری رایگان است ولی برخی از کارگاه‌های هنری شهریه مصوب شده است و پاتوق شعر نوجوان و جوان ویژه بانوان در مسجد امام رضا علیه السلام (طبرسی شمالی  6)  روزهای پنج شنبه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: محفل شعر، خوانش آثار ادبی کلاسیک ایران و جهان، کارگاه داستان نویسی، کارگاه رمان نویسی، نقد داستان‌های حماسی در رشته آفرینش‌های هنری و هم چنین پاتوق نقاشی کودک و ونوجوان، پاتوق طراحی پایه، کاریکاتور، کارتون و خوشنویسی از کارگاه‌های هنرهای تجسمی است.

وی متذکر شد: کارگاه تئاتر و کارگاه نمایش نویسی در رشته هنرهای نمایشی و تدوین فیلم، کارگاه مستندسازی برای علاقمندان به رشته هنرهای تصویری برگزار می‌شود.

ابراهیمی گفت: کارگاه مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دفتر ادبیات و مطالعات پایداری حوزه هنری است که از یکسال پیش فعال شده است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: جوانان و علاقمندانی که به سرود علاقمند هستند می‌توانند در پاتوق سرود حوزه ثبت نام کنند.

اهدای کتاب با قدمت 150 سال به موزه مردم‌شناسی بردسکن

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن از اهدای 18 جلد کتاب با قدمتی حدود 150 سال به موزه مردم‌شناسی این شهرستان خبر داد.

احمد صابری‌زارع گفت: اهدای اشیاء قدیمی و تاریخی به موزه مردم شناسی بردسکن از چندی پیش فراخوان شده است تا براساس طرح جدید موزه مردم‌شناسی این شهرستان به نمایش گذاشته شوند.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها متعلق به شیخ حسن ناصری است که توسط شهروند بردسکنی علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی اهدا شده است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن تصریح کرد: این کتاب‌ها دارای جلد چرمی و موضوع بیشتر آنها دینی، مذهبی، آداب‌زندگی، شعر و ادب و نیز حوادث تاریخ اسلام  است.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول