اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تشدید سنگین تدابیر پیشگیرانه در جاسک

فرماندار جاسک گفت: ارائه خدمات در همه بخش‌ها منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

تشدید سنگین تدابیر پیشگیرانه در جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رادمهر ظهر امروز در نشست شورای سلامت شهرستان جاسک اظهار کرد: برای حفظ سلامت مردم، ناچار به تشدید اعمال محدودیت‌های سنگین خواهیم بود.

وی ضمن تاکید بر رعایت هشدارهای بهداشتی توسط مردم و کارکنان دولتی در شهرستان افزود: همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نهادها و دهیاری‌های شهرستان جاسک ملزم به استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی در محیط کار خود هستند.

فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک تاکید کرد: کارمندانی که از ماسک استفاده نکنند اجازه حضور در اداره را ندارند و برای آن‌ها غیبت منظور می‌شود همچنین مراجعینی که از ماسک استفاده نکنند از دریافت خدمات محروم خواهند شد و از ورودشان به اماکن دولتی و عمومی جلوگیری می‌شود.

رییس شورای اداری شهرستان جاسک با بیان این که کارکنانی که آزمایش کرونای آنها مثبت اعلام شده، باید 14 روز خود قرنطینگی را طی کنند، خاطرنشان کرد: کارکنان ادارات ملزمند که ابتلای خود را حتما به اداره مزبور اطلاع دهند تا دیگر نیروهایی که با آنها در ارتباط بوده‌اند نیز مورد غربال‌گری قرار بگیرند.

رادمهر اضافه کرد: پنهان کردن ابتلای به کرونا موجب تشدید این بیماری در جامعه و بازی با جان دیگر افراد اجتماع خواهد شد و این بیماری ننگ نیست که فرد مبتلا بخواهد بیماری خود را مخفی کند بلکه با اطلاع دادن به دیگران و بخصوص به شبکه بهداشت از ابتلای دیگر خودداری می‌کند و با غربالگری می‌توان جلوی ابتلای دیگر افراد جامعه را نیز گرفت و از سلامت آنها صیانت کرد.

وی در ادامه استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در حمل و نقل عمومی (اتوبوس و تاکسی) اجباری اعلام کرد و گفت: هدف از اجباری شدن ماسک، اجرای دقیق پروتکل‌های اعلام ‌شده از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در اماکن دولتی و عمومی است و این کار موجب حفظ سلامتی جامعه و قطع زنجیره انتقال می‌شود.

فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان ضمن حمایت قاطعانه فرمانداری و دستگاه قضایی شهرستان از بازرسان و ناظران شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت، افزود: نظارت قاطعانه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در صنوف، ادارات، کارخانجات، بانک‌ها، دهیاری‌ها و تمامی نهادهای شهرستان انجام می‌شود و در صورت بروز تخلف اخطار و در نهایت برخورد قاطعانه قانونی اعمال خواهد شد.

محمد رادمهر در ادامه تصریح کرد: شهرداری‌ها نیز با استفاده از تمام امکانات و شیوه‌های ترغیبی نسبت به الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی، فضاهای خدمات شهری اقدام کنند و همه پارک‌ها و اماکن تفریحی وسواحل تا اطلاع ثانویه همچنان تعطیل است

فرماندار جاسک یادآور شد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در معابر و اماکن عمومی و دولتی نشانه وجدان بیدار و احترام به حقوق دیگران است چرا که استفاده از آن نه تنها ما را در برابر ویروس کرونا مصون می‌دارد بلکه از انتقال احتمالی ویروس از سیستم تنفسی ما به دیگران نیز جلوگیری می‌کند. 

وی ابراز امیدواری کرد: شهروندان فهیم شهرستان جاسک با رعایت توصیه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش، خودداری از تردد و تجمع در اماکن عمومی و عدم برگزاری مراسم عروسی و ختم و در خانه ماندن به جلوگیری از این بیماری کمک و همکاری شایانی خواهند کرد و تنها با کمک مردم می‌توانیم با کمترین تلفات این بیماری را مهار کنیم.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول