اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

یکی از پیامدهای قاچاق کالا کاهش انگیزه تولیدکنندگان است

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان ایجاد نوسان در بازار، قانون‌شکنی در توزیع کالا، افزایش قیمت و همچنین کاهش انگیزه تولیدکنندگان از مهم‌ترین پیامدهای قاچاق کالا در کشور و استان گیلان است.

یکی از پیامدهای قاچاق کالا کاهش انگیزه تولیدکنندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت قاچاق کالا در استان گیلان اظهار کرد: بر اساس آمار و. در سه ماه نخست سال جدید هزار و ۷۳۱ بازرسی صورت گرفته که از این تعداد هزار و ۵۹۴ مورد مربوط به واحدهای صنفی و مابقی مربوط به واحدهای غیر صنفی بوده و ۲۹ پرونده قاچاق هم در طی این مدت تشکیل‌شده است.

وی بیشترین میزان قاچاق کشف‌شده را مربوط به لوازم‌آرایشی و بهداشتی دانست و گفت: ابزارآلات، تلفن همراه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی بیشترین و مهم‌ترین پرونده‌های مربوط به قاچاق بوده که از این موارد ۲۶۷ بازرسی مربوط به لوازم‌آرایشی بوده است.

رئیس سازمان صمت استان گیلان با اذعان به اینکه قاچاق کالا در گیلان می‌تواند بسیار به اقتصاد منطقه ضربه وارد کند، بیان کرد: در سال گذشته بیش از هفت میلیارد ریال پرونده در خصوص کالاهای قاچاق کشف‌شده تشکیل شد که می‌تواند به استان گیلان که دارای ظرفیت خوبی در حوزه صادرات و واردات کالا است وارد کند.

دلق‌پوش با تأکید بر ارتقای کیفیت تولید و افزایش سطح درآمد مردم در نقاط مرزی افزود: متأسفانه بیکاری و کاهش اشتغال یکی از مضرات و بدترین نتایج انجام قاچاق کالا است که در مناطق مرزی به دلایل توسعه‌نیافتگی انجام می‌شود لذا دولت باید در این خصوص اقدامات و سیاست‌های لازم را اتخاذ کند.

وی یکی از راه‌های پیشگیری از ایجاد اشتغال کاذب را استفاده از نبوغ اقتصادی افراد و سرمایه‌گذاری دانست و بیان کرد: ما در کشور و استان گیلان نخبه‌های بسیار خوبی در حوزه اقتصادی داریم که باید از این سرمایه و ایده‌های آنان در مسیر تولید استفاده کنیم زیرا در این صورت دیگر هیچ انگیزه‌ای برای عاشق کالا وجود ندارد.

رئیس سازمان صمت استان گیلان با اشاره به پیامدهای قاچاق کالا در کشور تصریح کرد: ایجاد نوسان در نظم بازار، توسعه قانون‌شکنی در نظام توزیع و عرضه و درنهایت در سیستم اقتصادی، افزایش قیمت، کاهش انگیزه تولیدکنندگان از عوارض مهم پدیده قاچاق است.

دلق‌پوش به اقدام سازمان صمت گیلان در خصوص ایجاد پویش خرید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: هرچه مردم به خرید کالای ایرانی سوق داده شوند تولیدکنندگان انگیزه بسیار زیادی برای تولید پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول