اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دریافت وجه نقد از سوی مدارس تخلف است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه دریافت هرگونه وجه نقد به صورت دریافت شهریه و یا مشارکت‌های مردمی از سوی مدارس تخلف به شمار می‌آید، گفت: خانواده‌ها در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را به بازرسان اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام کنند.

دریافت وجه نقد از سوی مدارس تخلف است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، فرهاد اسماعیلی ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دریافت شهریه و یا مشارکت‌های مردمی از سوی مدارس تخلف است، اظهار داشت: خانواده‌ها با مشاهده هرگونه تخلف نسبت به این موضوع طرح شکایت کنند تا بازرسان این اداره پیگیر موضوع بشوند.

تعطیلی فعالیت‌های آموزشی در مدارس 

وی افزود: از هفته آینده تمام فعالیت‌های آموزشی در مدارس تعطیل و مدیران اجازه ندارند به هر بهانه‌ای دانش‌آموزان را به مدرسه کشانده و یا آنان را به آموزش از طریق اینترنت اجبار کنند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مدیران مدارس دولتی و غیردولتی اجازه ندارند در امر صدور کارنامه گروکشی کرده و طلب وجه داشته باشند، تصریح کرد: این موضوع تخلف است و از خانواده‌ها می‌خواهیم موارد این‌چنینی را به ما اعلام کنند.

پیگیری دریافت شهریه 21 میلیون تومانی 

اسماعیلی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس نسبت به گزارش این خبرگزاری در خصوص دریافت شهریه 21 میلیون تومانی در مدرسه امام رضا (ع) گفت: این موضوع بلافاصله دردست بررسی قرار گرفت اما تاکنون تخلفی مشاهده نشده و مدیریت آموزش و پرورش آمادگی دارد با ارائه هرگونه مستندات از سوی اولیا با متخلف به صورت قانونی برخورد کند.

این مقام مسئول پیگیری طرح مدارس صالح در استان فارس را به عنوان یک اولویت در امر آموزشی اعلام کرد و گفت: تلاش داریم در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء آموزشی در مدارس استان، طرح مدرسه صالح را دنبال می‌کنیم چرا که این موضوع یکی از اولویت‌های مهم طرح سند تحول بنیادین است.

طرح «مدارس مطلوب» در فارس

اسماعیلی نبود الگو در زمینه مدرسه نمونه را یک معظل دانست و گفت: تلاش داریم از سال آینده با یک الگوی مناسب، «مدارس مطلوب» را شناسایی کنیم تا اولیا بتوانند تحصیل در این مدارس را برای فرزندان خود انتخاب کنند چرا که امروزه ثبت‌نام مدارس بدون هیچ معیاری از سوی اولیا انتخاب و انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ‏اجرای سند تحول بنیادین اولویت اول در وزارت آموزش و پرورش بوده است.‏

کمبود حدود 12 هزار معلم در استان فارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس کمبود معلم در مدارس استان را یک موضوع جدی دانست و گفت: در شرایط فعلی حدود 12 هزار معلم تنها در بخش آموزش نیاز داریم که امیدواریم این نقیصه هر چه سریع‌تر برطرف شود.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس استان در طول دوران شیوع بیماری کرونا و همچنین اعلام گلایه‌هایی از سوی اولیا در خصوص سرعت اینترنت و ناکارآمدی سامانه «شاد»، گفت: نقاط کور استان فارس را شناسایی کردیم و با توافق وزارت ارتباطات و استانداری تمهیدات تازه‌ای اندیشیده شده تا مشکلات را کاهش دهیم.

اسماعیلی اضافه کرد: تعداد 230 مودم اینترنت در مدارس منطقه محروم توزیع شده تا دانش‌آموزان از پوشش اینترنتی برخوردار شوند.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول