اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پروژه‌های ناتمام ملایر ۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد/ احداث «دیوار چین» در ملایر

شهردار ملایر با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره اولویت ماست که ۵۰ میلیارد تومان برای اتمام آنها پیش‌بینی شده است گفت: قرارداد احداث دیوار چین، باغ مشاهیر با نصب سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا، برج قابوس، مجسمه‌های شیلی و آبشار در مینی‌ورد ملایر بسته شده است.

پروژه‌های ناتمام ملایر ۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد/ احداث «دیوار چین» در ملایر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حسین بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره از اولویت‌های شهرداری ملایر است که ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی برای اتمام آنها پیش‌بینی شده است.

وی بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال جاری را ۱۲۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این میزان ۸۵ میلیارد تومان فقط صرف هزینه‌های جاری از جمله حقوق پرسنل می‌شود.

شهردار ملایر اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره چون مینی‌ورلد، هتل پارک سیفیه و... را از جمله اولویت‌ها برشمرد و افزود: آسفالت بلوارها، خیابان‌ها و معابر اصلی و پرتردد شهر از دیگر برنامه‌ها و اقدامات است.

وی از اختصاص ۳۲۰ میلیون تومان برای تراش آسفالت در مناطق ۶گانه شهر خبر داد و تصریح کرد: عملیات درزگیری آسفالت‌ در برخی از معابر تاکنون انجام شده و قرار است در عملیاتی نهضت آسفالت سازمان عمران در ورودی‌های اصلی شهر، بلوارها، خیابان‌ها، مناطق ۶گانه و حفاری‌های سازمان آب نیز اجرا شود.

بابایی در ادامه با بیان اینکه یکی از پروژه‌های در حال انجام مینی‌ورد است که با ۱۳۸ اثر تاریخی ایران و جهان در حال ساخت است گفت: در سال جاری علاوه بر بودجه دولتی، ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل این مجموعه بزرگ اعتبار در نظر  گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قرارداد احداث دیوار چین، باغ مشاهیر با نصب سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا با کتیبه‌های ایثار و شهادت، برج قابوس، مجسمه‌های شیلی و آبشار با پیمانکار بسته شده است تصریح کرد: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها این پروژه تا ابتدای شهریورماه سال جاری اتمام و در هفته دولت افتتاح شود.

شهرداری بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد اجاره بهای تعدادی از مستأجران خود را بخشید

شهردار ملایر در ادامه با بیان اینکه در حوزه فضای سبز نیز در شمال ملایر ۱۰ هکتار و در قسمت بالایی دریاچه کوثر ۳۰ هکتار جنگلکاری انجام می‌شود افزود: امسال اجرای عملیات آبیاری نوین در امتداد بلوار آزادی، ۳۲ متری و طرح کاشت درخت بادام کوهی در دامنه کوه گرمه ملایر به منظور گسترش فضای سبز بام ملایر انجام خواهد شد.

وی در ادامه از نصب نرده‌های کوچک اطراف پارک سیفیه با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان با هدف جلوگیری از ورود موتورسواران و تأمین امنیت شهروندان و خانواده‌ها خبر داد و گفت: قرارداد نصب دوربین‌های نظارتی در بام ملایر و سایر بوستان‌ها برای برخورد با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی منعقد شده است.

بابایی گفت: با توجه به قرار گرفتن در شرایط اقتصادی سخت دوران بحران کرونا، شهرداری بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد اجاره بهای تعدادی از مستأجران خود را بخشید.

وی سد معبر را یکی از مشکلات شهرداری برشمرد و گفت: در این زمینه بارها اقدام شده اما باز هم شاهد ایجاد سد معبر در  سطح معابر و خیابان‌ها هستیم که شهرداری کارگروه مشاغل مزاحم را با نظارت دادستان راه‌اندازی کرده تا در چارچوب موازین قانونی با  متخلفان برخورد شود.

شهردار ملایر از راه اندازی اپلیکیشن «ملایر ما» خبر داد و افزود: با توجه به دستور دادستان مبنی بر غیرقانونی شدن نصب بنرها و اطلاعیه‌هایی با محتوای «ای خاک حرامت باد، حلالم کنید و...» چاپخانه‌داران باید از چاپ اینگونه بنرها و آگهی ها اجتناب کنند، شهرداری نیز از نصب این بنرها جلوگیری می کند.

راه‌اندازی سامانه هوشمند «شهروندسپاری» در آینده‌ای نزدیک

وی ادامه داد: در همین راستا با بهره برداری از اپلیکیشن «ملایر ما» که حاوی مسائل فرهنگی، اجتماعی و خدماتی است، شهروندان بافرهنگ ملایر می توانند از محتویات موجود در آن با موضوعات مختلفی از قبیل حمایت از خانواده ها، امور فرهنگی و مذهبی، حمایت از حیوانات، خدمات بخش اداری بهشت هاجر، شناسایی قبور در بهشت هاجر، خبررسانی مراسمات بهشت هاجر و... بهره‌مند شوند.

بابایی از راه‌اندازی سامانه هوشمند «شهروندسپاری» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این سامانه امکان صدور غیرحضوری استعلامات شهرسازی اعم از استعلام نقل و انتقال و ادارات را برای شهروندان فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد از این مراجعات در زمینه دریافت استعلامات شهرسازی از جمله استعلامات، نقل و انتقال و از اداراتی مانند بانک ها، دفترخانه ها و ادارات خدمات رسان شامل برق، گاز، تلفن و... بود که بعد از طراحی این سامانه خدمات به صورت آنلاین به شهروندان ارائه می‌شود.

شهردار ملایر با اشاره به شیوع مجدد کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در ملایر از بسته شدن ورودی بهشت هاجر از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: سازمان حمل و نقل مسافر و بار نسبت به ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها اقدام می‌کند و تاکسی‌ها شهر ملایر نیز ملزم هستند سه نفر مسافر سوار کنند.

وی ضد عفونی روزانه سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها، وسایل بازی کودکان و مبلمان بوستان‌ها را از دیگر اقدمات شهرداری در مقابله با کرونا برشمرد و تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از سرایت ویروس استفاده از ماسک است.

بابایی بیان کرد: با هدف حفظ سلامت کارکنان شهرداری از ابتدای تیرماه همه مراجعان به شهرداری ملزم به استفاده از ماسک هستند و معاونت خدمات شهری شهرداری نسبت به تهیه ماده اصلی ضدعفونی اقدام کرده و پیگیری لازم در زمینه عملیات ضدعفونی معابر را به عمل آورده است.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول