اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افزایش 181 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام، گفت: در سه ماهه اول سال جاری استفاده از مجازات جایگزین حبس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸۱ درصد رشد داشته است.

افزایش 181 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ظهر امروز در جلسه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت زندان‌های استان به صدور قرار تأمین مناسب و اعمال سیاست‌های مجازات جایگزین حبس به منظور پیشگیری از مجازات حبس اشاره ای کرد و گفت: با پیگیری‌های مستمر و تلاش جهادی مراجع قضایی در سال گذشته آمار استفاده از مجازات جایگزین حبس ۱۲۹ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در سه ماهه اول سال جاری استفاده از مجازات جایگزین حبس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸۱ درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: استفاده محاکم قضایی از تأسیسات حقوقی، رسیدگی خارج از نوبت به مواردی چون جزای نقدی بدل از حبس، عدم ارجاع متهمین فاقد پیشینه کیفری به زندان و اعمال مجازات جایگزین حبس برای متهمین زن و افراد زیر ۱۸ سال، در کاهش جمعیت کیفری بسیار موثر است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در استفاده از تأسیسات قضایی چون آزادی مشروط، الزاماً نظر رئیس زندان در خصوص نحوه رفتار زندانی، حسن خلق و رعایت قوانین زندان، اخذ شود.

فراهم شدن مقدمات دادرسی الکترونیک

رئیس کل دادگستری استان ایلام، ضمن تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای قضات در راستای اجرای هر چه بیش‌تر مجازات‌های جایگزین حبس، بیان داشت: مقدمات دادرسی الکترونیک با هدف کاهش هزینه‌ها در اعزام و بدرقه زندانیان، ارتقا ضریب امنیتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فراهم شده است.

دهقانی در پایان ضمن تقدیر از اقداماتی که در راستای کاهش جمعیت کیفری صورت گرفته است، بر اجرای کامل دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری تاکید داشت.

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول