اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

راه‌اندازی 70 واحد معدنی نیمه تعطیل و تعطیل محقق شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید حداقل ۶۰ تا ۷۰ واحد معدنی نیمه تعطیل و تعطیل راه‌اندازی شوند گفت: از این تعداد باید بخشی در سال جاری محقق شود.

راه‌اندازی 70 واحد معدنی نیمه تعطیل و تعطیل محقق شود

به گزارش فارس از اراک، سیدعلی آقازاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲۱ مبتلا در استان به ثبت رسیده که نگران‌کننده است و در صورت تداوم و ادامه این شرایط استان مرکزی به ۱۸ استان بحرانی اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: باوجود شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا در کشور و به‌تبع آن در استان مرکزی تلاش‌های مؤثری برای پیشبرد امور جاری انجام شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برای تحقق جهش تولید سند جهش تولید استان با همکاری دو ماهه دستگاه‌ها تدوین و تهیه شد که با توجه به شرایط کنونی اقدامی مؤثر و مناسب است.

آقازاده افزود: همه دستگاه‌ها در حد اختیارات قانونی باید تمام ظرفیت‌ها را بکار بگیرند که سند تهیه شده محقق شود.

وی پرداختن به واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل را یکی از مهمترین بخش‌های سند جهش تولید عنوان کرد و گفت: در مدت یک ماه آینده باید گزارشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل استان ارائه شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: در خصوص واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل با برنامه‌ریزی مؤثر می‌توان اقدام قابل توجهی انجام داد به عنوان نمونه یکی از واحد‌های صنعتی فراهان در دو سال گذشته با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰۰ هزار دلار فعال شده و امروز با ۱۲۰ کارگر فعالیت دارد.

آقازاده ادامه داد: حداقل ۶۰ تا ۷۰ واحد معدنی نیمه تعطیل و تعطیل شده باید راه‌اندازی شوند که باید بخشی در سال جاری محقق شود.

وی به لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای تحقق جهش تولید در بخش تولیدی، صنعتی و کشاورزی تأکید و تقویت و توسعه خطوط مواصلاتی را ضروری دانست.

استاندار مرکزی ادامه داد: حداقل ۷۷ پروژه با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و صادرات غیرنفتی در استان هدف‌گذاری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به جامعه در خصوص مسائل مختلف، گفت: برای پرداختن صحیح به این موضوع تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در کشور و به‌تبع آن در استان تشکیل شد.

اکرمی بیان کرد: دشمنان کشور که شامل رژیم صهیونیستی، کشورهای مرتجع منطقه، آمریکا و انگلیس است به‌صورت مستمر اطلاعات و اخبار مختلف را برای تضعیف روحیه مردم کشور تولید و منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان بر چهار محور فاسد بودن همه مدیران، ناکارآمدی و سوء مدیریت و سیاهی و تباهی مطلق در جامعه اخبار را تهیه و بین مردم کشور برای تضعیف و بی‌اعتمادی منتشر می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: با توجه به هجمه دشمنان سال ۹۷ شورای اطلاع‌رسانی تأسیس شد و همه مدیران باید بدانند ارائه اطلاعات شفاف به مردم بهترین مقابله با این حمله دشمنان است.

اکرمی به لزوم بیان سخنان شفاف، قابل فهم و باورپذیر بودن اطلاعات و اخبار توسط مدیران اجرایی اظهار کرد: به عنوان نمونه در جلسه امروز شورای اداری در خصوص فروش اموال مازاد گزارش شفافی ارائه نشد در صورتی که دولت فروش مازاد اموال را الزام کرده است و در این خصوص باید تصمیم شفاف گرفته شود.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در خصوص سؤال، ابهام و شبهه مردم در خصوص سازمان مورد نظر موارد را جمع‌آوری و پاسخ مناسب از طریق رسانه‌ها ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیرانی در استان هستند که در طی انجام مسئولیت خود در جایگاه مدیر اجرایی مراجعه‌ای به صدا و سیما باوجود دعوت از مدیر مربوطه و نیز مصاحبه با رسانه‌ها نداشته‌اند که این به معنای ارتباط نداشتن مدیر با مردم است.

اکرمی گفت: در شورای اطلاع‌رسانی استان مدیران دستگاه‌های اجرایی به لحاظ ارتباط با رسانه ارزیابی و گزارش به استاندار ارائه خواهد شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان نیز در این جلسه با تأکید بر مردمی بودن سپاه اظهار کرد: این نهاد در همه جریان‌ها همراه مردم بوده است و این به دلیل ماهیت مردمی بودن این نهاد است.

سردار کریمی با قدردانی از مجاهدت و تلاش گلشن زاده عنوان کرد: خدمات گلشن زاده در مجموعه سپاه روح الله قابل تقدیر است.

در این جلسه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی توضیحاتی در خصوص فروش اموال مازاد ارائه کرد.

بر اساس این گزارش طبق برآورد انجام شده در سطح کشور سهم استان مرکزی از تأمین اعتبار هزینه‌ای از محل فروش اموال مازاد است که باید محقق شود و در این رابطه نیاز است سازمان‌ها و دستگاه‌ها همکاری داشته باشند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص عملکرد این مجموعه و وضعیت پهنای باند و خدمات‌رسانی در این زمینه، مدیرکل جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت اعتباری و وضعیت این سازمان در صورت سوق دادن فروش اموال مازاد به سمت تملک، رئیس پارک علم و فن‌آوری از وضعیت این نهاد و فعالیت‌های مثبتی که در استان انجام شده و حاصل آن تولید ماسک‌های سه لایه و N۹۵ و سایر اقلام مورد نیاز در زمان شیوع کرونا بود توضیحاتی ارائه کردند.

همچنین محمد الله داد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز با بیان اینکه خرداد سال گذشته پیک مصرف استان ۹۱۹ مگابایت و  در مدت مشابه امسال ۹۲۳ مگابایت بوده است به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق تأکید کرد و با اشاره به اینکه در صورت مشارکت نداشتن مردم این مصرف به ۹۷۳ مگابایت می‌رسید این همکاری را مؤثر توصیف کرد.

همچنین طبق گزارش اعلام شده در جلسه ۷۸، دستگاه برای صرفه‌جویی در مصرف برق همکاری لازم را نداشته‌اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول