اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چاوش‌اوغلو: فرانسه در تلاش است اختلافاتش با ترکیه را به بروکسل منتقل کند

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن اعلام آمادگی کشورش جهت مذاکره بر سر مسائل قبرس گفت، اتحادیه اروپا باید به وعده‌هایی که به آنکارا داده است عمل کند.

چاوش‌اوغلو: فرانسه در تلاش است اختلافاتش با ترکیه را به بروکسل منتقل کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت، فرانسه در تلاش است مشکلاتش با ترکیه را به اتحادیه اروپا بکشاند.

چاوش اوغلو پس از دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ترکیه گفت، فرانسه باید از اتحادیه اروپا، اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آنکارا عذرخواهی کند.

وی افزود اتحادیه اروپا باید  تصمیماتی که درخصوص مسئله پناه‌جویان گرفته شده است عملی کرده و به وعده‌هایی که به آنکارا داده است عمل کند.

وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد: «ما همواره آمادگی داریم درخصوص مسائل مربوط به قبرس وارد مذاکره شویم و ترکیه عامل وضعیت پیش آمده در دریای مدیترانه نیست».

بورل نیز گفت، بروکسل باید ارتباط خود با آنکارا را حفظ کند تا بتواند از چشم‌انداز آینده ترکیه مطلع شود.

مسئول سیاست خارجی اروپا افزود، طرف‌های شرکت کننده در نشست برلین باید از تمام تلاش‌های انجام شده برای خاتمه دادن به درگیری در لیبی حمایت کنند.

وی در ادامه گفت، ترکیه در لیست کشورهایی که قادر نیستند به اروپا سفر کنند قرار ندارد.

چندی پیش وزیر خارجه یونان با همتای تونسی خود در تونس دیدار کرد و مدعی شد که ترکیه قوانین بین‌الملل را زیر پا گذاشته است. فرانسه و یونان در بین کشورهای غیرعرب حامی حفتر، به شدت از تحرکات ترکیه به ویژه تلاش آنکارا برای اکتشاف منابع انرژی جدید در آب‌های مدیترانه نگرانند.

دولت ترکیه به همراه ایتالیا و قطر از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج حمایت می‌کند. همین حمایت‌ها به ویژه حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی ترکیه باعث شده است نیروهای دولت مذکور بعد از بیش از یک سال دفاع از خود در برابر نیروهای شرق لیبی، بتوانند به سمت شرق و جنوب لیبی پیشروی کنند. دولت وفاق ملی از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است در حالی که دولت شرق فاقد مشروعیت سیاسی است.

در طرف مقابل محور ترکیه، محور عربستان سعودی، امارات، مصر، فرانسه و یونان قرار دارد که  از ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول