اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سیلی سرخ کرونا بر صورت 10 شهر گلستان/ وضعیت به نقطه هشدار نزدیک شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از وضعیت قرمز 10 شهر این استان با شیوع کووید 19 خبر داد و گفت: وضعیت شهرهای گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر از لحاظ شیوع ویروس کرونا زرد است.

سیلی سرخ کرونا بر صورت 10 شهر گلستان/ وضعیت به نقطه هشدار نزدیک شد

عبدالرضا فاضل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا شهرهای گنبدکاووس، کلاله، مراوه‌تپه، مینودشت، گالیکش، کردکوی، آققلا، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در وضعیت قرمز قرار گرفتند و شرایط چهار شهر گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر زرد است.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان به نقطه هشدار شیوع ویروس کرونا نزدیک شده است، تصریح کرد: بیمارستان پنج آذر گرگان مملو از بیماران کرونایی است ساختمان شریف این بیمارستان در حال حاضر قابلیت پذیرش بیمار کرونایی را ندارد، بخش‌های ویژه بیمارستان نیز از بیماران کرونایی پر شده است و در حال آماده‌سازی بخش‌های دیگر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه بیمارستان صیادشیرازی گرگان برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شده است، افزود: بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه وضعیت خوبی ندارند.

فاضل از مهمترین دلایل وضعیت نامناسب بیماران بدحال کرونایی را عدم توجه به توصیه‌های پزشکان دانست و گفت: رفتن به مراسم عروسی و عزا باعث ابتلای افراد به ویروس کرونا شده است، توجه نکردن به موارد بهداشتی و عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از سوی مردم منجر به افزایش تعداد بیماران شده است.

وی با بیان اینکه برخی مردم هنوز این ویروس منحوس را جدی نگرفتند، ابراز کرد: با وجود آنکه آمار مرگ و میر ناشی از کووید 19 دائما اطلاع‌رسانی می‌شود اما همچنان برخی مردم در خیابان‌ها بدون رعایت نکات بهداشتی در حال تردد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه ماسک زدن باید خیلی زودتر اجباری می‌شد، بیان کرد: رعایت بهداشت فردی، شستن دست‌ها سبب می‌شود تا از ابتلا به ویروس پیشگیری شود.

فاضل بیان کرد: با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا قرار است که دستگاه‌های اجرایی به افرادی که ماسک ندارند ارائه خدمات نداشته باشند و کارمندانی که بدون ماسک در محل کار حاضر می‌شوند غیبت برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/83001   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول