اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر دفاع ایتالیا برای بررسی تحولات لیبی به ترکیه می‌رود

وزیر دفاع ایتالیا روز سه‌شنبه به آنکارا سفر خواهد کرد تا طی دیدار با همتای ترکیه‌ای خود به بررسی آخرین تحولات در لیبی بپردازد.

وزیر دفاع ایتالیا برای بررسی تحولات لیبی به ترکیه می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لورنزو گویرینی» وزیر دفاع ایتالیا و «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه در آنکارا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

وزیر دفاع ایتالیا در سفری رسمی به ترکیه خواهد رفت تا در این سفر رسمی با مقامات ترکیه درباره موضوعات منطقه‌ای و تحولات اخیر در  لیبی گفت‌وگو کنند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع ترکیه، در دیدار گویرینی و آکار درباره همکاری‌های امنیتی میان دو کشور و همچنین دولت لیبی بحث و بررسی انجام خواهد شد.

این دیدار پس از آن انجام می‌شود که آکار و «یسار گولر» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه از سفر رسمی اخیر خود به لیبی باز می‌گردند.

نوامبر گذشته، ترکیه و لیبی توافقنامه‌های همکاری نظامی و ترسیم مرزهای دریایی در دریای مدیترانه را امضا کردند.

تحت این توافق، ترکیه اقدام به اعزام نیروی نظامی برای مقابله با پیشروی‌های ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی کرد.

لیبی در سال 2011 و پس از سرنگون شدن «معمر القذافی» دیکتاتور سابق این کشور درگیر جنگ داخلی است. دولت جدید این کشور در سال 2015 و تحت توافق سازمان ملل ایجاد شد اما تلاش‌ها برای ایجاد یک راه‌حل طولانی مدت برای توافق سیاسی در این کشور به شکست انجامید و نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر اقدام به پیشروی به سوی غرب و طرابلس، پایتخت این کشور کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول