اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

فراموش شدن وضعیت افسار گسیخته مسکن در سفر وزیر به لرستان

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته به لرستان سفر کرد تا مشکلات حوزه راه و مسکن را در این استان بررسی کند اما در این بین آنگونه که شایسته بود به حوزه مسکن این استان توجه نشد تا جناب اسلامی نیز دستاوردی برای ساماندهی متورم‌ترین استان ایران در حوزه مسکن نداشته باشد.

فراموش شدن وضعیت افسار گسیخته مسکن در سفر وزیر به لرستان

خبرگزاری فارس_لرستان، سعید سرشار؛ لرستان با نرخ تورم 35.8 درصدی اجاره‌بها، به عنوان متورم‌ترین استان ایران در این حوزه در بهار 99 معرفی شده است.

این را مرکز آمار ایران که معتبرترین مرجع اعلام منابع آماری کشور است در روزهای ابتدایی تیر ماه اعلام کرده بود.

اما با نگاهی به آمار اعلام شده از سوی این مرکز در بحث مسکن، به خوبی در می‌یابیم که لرستان در ماه‌ها و سال‌های اخیر همواره در بین متورم‌ترین استان‌های کشور قرار داشته است. کارشناسان عوامل مختلفی را برای این وضعیت اسفناک و آمار نامبارک در لرستان بیان می‌کنند که یکی از آنها کمبود مسکن جدید و کاهش ساخت و ساز در این استان است. 

در این راستا سال گذشته بود که سیدموسی خادمی استاندار لرستان این خبر را رسانه‌ای کرد که قرار است کارگروهی برای بررسی عوامل بالا بودن نرخ تورم در لرستان تشکیل و راهکارهای لازم را جهت کاهش سریع این نرخ احصاء و اعلام نماید اما متاسفانه این وعده استاندار هرگز در عمل نتوانست موثر واقع شود.

بسیاری از تحلیل‌گران با توجه به عملکرد مدیریت استان امیدی ندارند که مسوولان استانی بتوانند اقدامی در جهت جلوگیری از افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و بهبودی شرایط در دوره‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت بردارند. هر چند اخیرا از سوی دادستان مرکز استان و همچنین اتاق اصناف برخوردهایی با افزایش‌ های غیر متعارف قیمت مسکن و بنگاه‌های معاملاتی متخلف صورت گرفته است، اما همگان نیک می‌دانند که این نوع اقدامات در بلند مدت نتیجه بخش نخواهد بود و در واقع این دولت است که باید چاره اندیشی کند.

در این شرایط که همگان بر وضعیت اسفناک مسکن در لرستان و ناکارآمدی سیاست مدیران استانی در این حوزه واقف هستند، هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در سفری دو روزه به متورم‌ترین استان ایران در حوزه مسکن آمد.

بسیاری از مردم، تحلیل‌گران و اهالی رسانه منتظر بودند سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان با دستاوردی ویژه و ارائه برنامه‌ای خاص برای ساماندهی حوزه مسکن این استان همراه باشد. اما متاسفانه آنچه شاهد بودیم این بود که در این سفر کمترین توجه وزیر به حوزه مسکن بود و جناب اسلامی هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی مسکن در متورم‌ترین استان ایران در این حوزه ارائه نداد و تمرکز خود را به راه و جاده متمرکز کرد.

بی‌شک حضور وزیر راه و شهرسازی و بازدید میدانی از پروژه‌های راه در لرستان می‌تواند در این حوزه دستاوردهایی به همراه داشته باشد که آن را نیز گذر زمان مشخص می‌کند، اما در هر صورت آنچه مشخص است این بوده که در این سفر جناب اسلامی توجه کمتری به وضعیت افسار گسیخته مسکن در لرستان داشته است.

ممکن است عدم مطالبه‌گری مسوولان لرستان عاملی برای کم توجهی وزیر به حوزه مسکن لرستان بوده است که در این صورت انتظار می‌رود نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به این قضیه ورود جدی پیدا کرده و خواسته‌های مردم را از وزیر راه و شهرسازی مردود کنند تا مبادا آنها نیز مانند مدیران استانی در این امتحان مردود شوند.

آنچه مسلم بوده این است که حوزه مسکن برای ساماندهی نیاز به برنامه دقیق و کارشناسی و رونق ساخت و ساز و افزایش عرضه دارد و با ادامه شرایط کنونی نمی‌توان به آینده و بهبود وضعیت مسکن در لرستان امیدی داشت مگر اینکه پس از سالها تدبیری از سوی مسوولان امر اندیشیده شود تا بلکه امیدی زنده شود.

انتهای پیام/

نگارنده سعید سرشار

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول