اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بخش خصوصی در آبفای خراسان شمالی سرمایه‌گذاری می‌کند/ لزوم تفکیک آب صنایع از شرب

نائب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه انرژی تأمین، از سرمایه‌گذاری در بخش آبفای خراسان شمالی خبر داد و گفت: مصرف آب در صنایع استان باید از پساب باشد و آب‌های زیرزمینی در اختیار مصارف شرب مردم قرار گیرد.

بخش خصوصی در آبفای خراسان شمالی سرمایه‌گذاری می‌کند/ لزوم تفکیک آب صنایع از شرب

یوسف کاظمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به اهمیت تأمین زیرساخت‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی از جمله استان‌های کمتر توسعه‌یافته است که برای پیشرفت و صنعت‌گرایی ابتدا نیازمند آماده‌سازی بسترهای پیشرفت است.

وی با تأکید بر اینکه خراسان شمالی در منطقه دشت بحرانی آبی قرار دارد، گفت: تاکنون مدیریت مناسبی بر وضعیت آب و فاضلاب استان انجام‌نشده هدر رفت های فراوانی در این حوزه اتفاق می‌افتد.

نائب رئیس هیات مدیره سرمایه‌گذاری توسعه انرژی تأمین، با یادآور شدن اهمیت آب در هر منطقه به‌عنوان الفبای آبادانی و توسعه، خاطرنشان کرد: طی سال‌های آینده بر اساس اعلام کارشناسان آب و برق دو نیاز اصلی و استراتژیک کشور خواهد بود که در راستای تأمین این نیازهای اساسی در استان‌ها و منطق کمتر برخوردار کشور باید اقدام جدی انجام داد.

وی اتکاء استان‌هایی چون خراسان شمالی به کشاورزی را پایه نیاز به آب در این استان‌ها دانست و گفت: نیاز به برنامه‌ای مدون از سوی هلدینگ ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد تا با حضور در مناطق محروم به توزیع عادلانه پروژه‌های مهم در کشور اقدام شود.

کاظمی به شناخت خود از استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این استان به‌عنوان پایلوت ورود هلدینگ انرژی شستا برای بهینه‌سازی وضعیت آبفا واردشده و پیگیری می‌کنیم تا طی سال‌های از هدر رفت این منبع مهم زندگی جلوگیری شود.

وی در انتها جداسازی آب مورد مصرف صنایع و شرب را ازجمله اقدامات و برنامه‌های مهم در این عرصه بیان کرد و افزود: چندین پروژه در بخش‌های آب و فاضلاب در خراسان شمالی از سوی این مجموعه تعریف‌شده که طی روزهای آینده با انعقاد قرارداد اجرای این پروژه‌های در استان آغاز می‌شود و صنایع استان به جای استفاده از آب‌های زیرزمینی باید از پساب برای امور خود استفاده کنند.

گفتنی است، تکمیل و بهره‌برداری تأسیسات فاضلاب شهر شیروان و نیز تکمیل شبکه فاضلاب شهر شیروان (فاینانس داخلی)، بهره‌برداری بلندمدت از تأسیسات آبرسانی شهر بجنورد از سد شیرین دره، آبرسانی به شهر آشخانه از قره میدان، بهره‌برداری بلندمدت تأسیسات آبرسانی شهر شیروان و اسفراین، طرح ایجاد و بهره‌برداری تأسیسات فاضلاب شهر گرمه و طرح ایجاد و بهره‌برداری تاسیسات فاضلاب شهر جاجرم ازجمله پروژه‌های موردتوافق این مجموعه با آبفای خراسان شمالی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول