اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

سو مدیریت و قطعی‌های مکرر آب/ روز گذشته ایلام، غیزانیه بود

افت فشار و قطعی طولانی مدت آب، آن هم در فصل گرم سال و همچنین سو مدیریت از سوی شرکت ‌آب و فاضلاب، شهروندان ایلامی را آزرده خاطر کرده است.

سو مدیریت و قطعی‌های مکرر آب/ روز گذشته ایلام، غیزانیه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قطعی پی در پی آب طی روزهای اخیر در شهر ایلام که ساعت‌ها به طول می‌انجامد نارضایتی مردم شهر ایلام را در پی داشته، این قطعی‌ها درحالی‌ست که هم اکنون در فصول گرم سال قرار داریم و بی‌شک قطعی آب مشکلات فراوانی ازجمله بروز مشکل در استفاده از وسایل سرمایشی و همچنین تامین آب شرب را در پی خواهد داشت.

برخی از مناطق شهر ایلام بیش از دو شبانه روز بدون آب سر کرده‌اند و این در حالی است که اطلاعیه‌های شرکت آبفا ایلام هربار یک زمانی را برای برقراری جریان آب اعلام می‌کند.

بروز مشکل و سردرگمی برای شهروندان

بیگی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: قطعی‌های پی در پی مشکلات بسیاری را برای مردم در زمینه‌های بهداشتی و همچنین استفاده از وسایل سرمایشی در این فصل گرم سال به همراه داشته است.

وی افزود: متأسفانه این قطعی‌ها بدون هیچ گونه اطلاع‌ رسانی قبلی صورت می‌گیرد و مسوولین هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای در این زمینه به شهروندان نمی‌دهند.

هدر دادن آب توسط برخی از مشترکان

خزایی یکی دیگر از شهروندان ایلامی می‌گوید: در حالی‌ که در برخی از مناطق شاهد ساعت‌ها قطعی آب هستیم برخی شهروندان از آب شرب جهت شستشوی خودرو، درب منازل، درب مغازه‌ها و... استفاده می‌کنند.

وی افزود: بی‌شک در صورتی‌که با این افراد برخورد قاطعی صورت گیرد شاهد هدر رفت آب نخواهیم بود و چنین مشکلاتی برای شهروندان رخ نخواهد داد.

با توجه به اینکه هوا هرروز گرم‌تر می‌شود و آب در فصول گرم یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم است و ضروری است، چاره‌ای برای حل مشکلات این‌ چنینی اندیشیده شود.

شکستگی خطوط و قطعی برق سد ایلام 

نورالله تیموری مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان ایلام به خبرنگار فارس در ایلام، گفت: شکستگی خطوط انتقال آب در منطقه جانبازان یکی از دلایل قطعی آب روز گذشته در برخی مناطق شهر ایلام بوده است.

وی همچنین به قطع برق سد ایلام اشاره کرد و افزود: قطعی برق در سد ایلام سبب شد طی روز گذشته شاهد افت فشار و قطعی آب در شهر ایلام باشیم.

برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه به عدم رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: متأسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش بیش از پیش مصرف آب توسط شهروندان بوده‌ایم.

 وی با اشاره به کاهش شدید مخازن شهر ایلام ادامه داد: در تلاشیم پس از رایزنی با دادستان ایلام با مشترکانی که سبب هدر رفت آب می‌شوند برخورد قانونی کنیم.

ساکنین برخی از مناطق شهر ایلام از قبیل بلوار پژوهش، زمین شهری و... هر روزه با مشکل قطعی آب مواجه‌اند و قطعی آب در برخی مناطق به ۲۴ تا ۴۸ ساعت نیز می‌رسد که بی‌تردید نمی‌توان قطعی برق سد ایلام و یا شکستگی انشعابات را دلیل هر روزه آن ذکر کرد.

حال سوال اینجاست چرا در سالی که بارش‌های مطلوبی داشته‌ایم، به صورت مداوم شاهد قطعی‌های پی در پی هستیم؟ ضروری است مسوولان ارشد استان به این چنین سو مدیریت‌ها ورود کنند.

خبرنگار:مریم نظری

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول