اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کسب درآمد 48 میلیون تومانی در کاشت هر یک هکتار گل محمدی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از 750 هکتار از زمین‌های شیب‌دار مناطق سردسیری استان به کشت گل محمدی اختصاص‌یافته‌ و میانگین درآمد این محصول در هر هکتار 48 میلیون تومان است.

کسب درآمد 48 میلیون تومانی در کاشت هر یک هکتار گل محمدی

علیرضا احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: در راستای استفاده از ظرفیت زمین‌ها شیب‌دار 750 هکتار از این زمین‌ها را به کشت گل محمدی اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه  گل محمدی با وجود اینکه کشتی آبی بوده اما در برابر خشک‌سالی مقاوم است،افزود: با توجه به شرایط دمایی خاص این گیاه در مناطق سردسیری استان مانند شهرستان‌های الیگودرز، دلفان ، الشتر و تعدادی دیگر از نقاط استان امکان کشت این گیاه وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: قلمه گل محمدی به صورت رایگان در اختیار متقاضیان کشت این گیاه در مناطق مستعد قرار می‌گیرد.

احمدوند با اشاره به اینکه متقاضی کاشت گل محمدی بایستی زمین متعلق به خودش باشد، تصریح کرد: پس از ارائه سند قلمه در اختیار او قرار می‌گیرد البته افرادی که زمین‌شان نیز سند ندارد با همکاری جهاد و منابع طبیعی می‌توانند اقدام به دریافت این محصول کنند.

وی خاطرنشان کرد: گل محمدی پس از کاشت از همان سال اول محصول می‌دهد اما از سال سوم به بعد محصول دهی آن اقتصادی می‌شود و در هکتار حدود چهار تن محصول دهی دارد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر هر کیلو گل محمدی قیمتی بیش از 12 هزار تومان دارد.

انتهای پیام/850201

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول