اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مهمترین حوادثی که طی 24 ساعت اخیر در فارس گذشت

مهمترین اخبار حوادث و توصیه‌های فارس طی 24 ساعت اخیر استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

مهمترین حوادثی که طی 24 ساعت اخیر در فارس گذشت

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

تصادف مرگبار در بلوار طلاییه

برخورد شدید یک دستگاه خودرو سواری با تیر برق حاشیه خیابان دو نفر را مصدوم و یک نفر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز، شاهدان وقوع یک مورد حادثه شدید رانندگی را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دادند که بی‌درنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز، آتش‌نشانان ایستگاه ۱۴ به محل حادثه واقع در بلوار طلاییه رهسپار شدند.

محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: یک دستگاه خودرو سواری ساینا در مسیر درحال حرکت بود که به علت نامعلومی پس از انحراف از مسیر اصلی با تیر برق حاشیه خیابان به‌شدت برخورد کرد.

وی افزود: شدت تصادف به‌حدی بود که به خودرو ساینا خسارت شدید وارد شد و همچنین سرنشینان (سه جوان مذکر) در داخل خودرو مجروح و محبوس شده بودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی در ادامه تصریح کرد: آتش‌نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از چیدمان علائم راهنمایی در طول مسیر، اقدام به قطع جریان برق خودرو کرده و با استفاده از ابزار مخصوص نجات، اشخاص محبوس شده را از داخل خودرو به بیرون منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه دادند.

وی ادامه داد: تیم پزشکی اورژانس پس از انجام معاینات اولیه اعلام کردند که متأسفانه یکی از سرنشینان براثر شدت صدمات وارده در این حادثه جان خود را ازدست‌داده است و دو مصدوم دیگر این حادثه سریعاً به مراکز درمانی منتقل شدند.

قانع با اعلام این‌که علت بروز این حادثه توسط پلیس راهور در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل حادثه و پاک‌سازی خیابان از بقایای به‌جای مانده از این تصادف، این وسیله نقلیه را برای انجام اقدامات قانونی در اختیار عوامل پلیس راهور قراردادند.

مرگ ۲ جستجوگر گنج در فراشبند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: 2 نفر از سوداگران اشیاء عتیقه به علت خفگی براثر استنشاق گاز چاه حفاری غیرمجاز به کام مرگ فرورفتند.

به گزارش پلیس فارس، کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حفاری غیرمجاز و گازگرفتگی منجر به فوت، بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان فراشبند به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند ۵ نفر به هویت معلوم به‌منظور کشف اشیاء عتیقه و زیرخاکی اقدام به حفر زمین کرده‌اند که 2 نفر از آنان پس از ورود به محل حفرشده، براثر استنشاق گاز چاه حفاری فوت کرده‌اند.

محمدی بااشاره به اینکه در این خصوص ۳ حفار غیرمجاز نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و متخلفین به حبس محکوم‌شده و اشیاء مکشوفه به نفع میراث فرهنگی ضبط می‌شود.

سارق حین رانندگی دستگیر شد

رئیس کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز از دستگیری یک سارق با ۲۰ فقره سرقت خبر داد که روز گذشته با پراید مسروقه در حین رانندگی بود.

به گزارش پلیس فارس، داریوش توکلی گفت: مأموران انتظامی این کلانتری در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید که راننده آن حرکات مشکوکی داشت مظنون شدند.

وی افزود: مأموران سریعاً دستور ایست دادند و راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از استعلام از مرکز مشخص شد که پلاک نصب‌شده مسروقه و متعلق به سواری آردی و خودرو نیز دارای سابقه سرقت نیز هست.

رئیس کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز بااشاره به اینکه سارق حرفه‌ای در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت خودرو در شیراز اقرار کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیسی، وسایط نقلیه خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند.

دستگیری ۵۲ خرده‌فروش و معتاد پرخطر در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح پاک‌سازی مناطق آلوده و دستگیری ۵۲ خرده‌فروش و معتاد پرخطر خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، محمد عبادی نژاد اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان پس از هماهنگی قضائی، طرح پاک‌سازی نقاط آلوده به مواد مخدر را باهدف برخورد با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان اجرا کردند.

این مقام انتظامی افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده، ضمن پاکسازی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی، ۷ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۵۲ خرده‌فروش و معتاد پرخطر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی بااشاره به اینکه هدف اصلی اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم خیز از وجود برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است، گفت: این مهم با جدیت و به‌صورت روزانه توسط پلیس این شهرستان اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، خاطرنشان کرد: متهمان پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

آتش‌سوزی مراتع سنجد گل شهرستان آباده مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارش آتش‌سوزی در مراتع منطقه سنجد گل بخش بهمن صغاد شهرستان آباده بلافاصله مأموران منابع طبیعی به منطقه اعزام و با همکاری دامداران منطقه و آتش‌نشانی شهر صغاد، آتش‌سوزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداقل خسارت به‌طور کامل مهار شد.

به گزارش منابع طبیعی آباده، اکبر رحیمی حقیقی بااشاره به حضور مؤثر و به‌موقع دامداران در کنترل و مهار این حریق گفت: پس از بروز هر حریق گروه‌های ۱۵ نفرِه و گروه‌های واکنش سریع مردمی به‌صورت خودجوش در عملیات اطفاء حریق حضور می‌یابند که این امر نشانگر فرهنگ‌سازی مطلوب و نیز ارتقاء سطح آگاهی و حساسیت مردم در پی اقدامات آموزشی و ترویجی انجام‌شده است.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول