اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با حضور وزیر علوم برگزار می شود

پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران، وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، سفرای ایران و روسیه، مشاور ارشد وزیر امور خارجه، رایزن علمی ایران در روسیه و روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه برگزار می شود.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با حضور وزیر علوم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با حضور رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه، برخی مقامات سیاسی و مسئولان علمی و فرهنگی دو کشور امروز از ساعت ۱۳:۳۰ به‌ صورت مجازی برگزار می شود.

این اجلاس که به صورت مجازی برگزار می شود وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران، وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، سفرای ایران و روسیه، مشاور ارشد وزیر امور خارجه، رایزن علمی ایران در روسیه و روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه حضور خواهند داشت. 

از سال ۱۳۹۴ تاکنون چهار اجلاس موفقیت‌آمیز مشترک با حضور رؤسا و هیأت‌های دانشگاهی ایران و روسیه به‌صورت دوره‌ای در دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو برگزار شده است که انعقاد تفاهم‌نامه‌ای تحت عنوان تأسیس اتحادیه دانشگاه‌های ایران و روسیه، ایجاد دبیرخانه دائمی اتحادیه دانشگاه‌های ایران و روسیه مستقر در دو دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو، استفاده از توانمندی‌های دو طرف جهت توسعه علم و فناوری و مشارکت در تأمین نیازها و یافتن راه حل برای چالش‌ها در دو کشور روسیه و ایران با استفاده از توسعه شبکه بین دانشگاهی و اتصال آن به حوزه‌های فناوری را می‌توان از جمله دستاوردهای این اجلاس‌ها برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول