اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت اوقات فراغتی که امسال مجازی پر شد/ آموزش حضوری با پروتکل!

اوقات فراغت دانش‌آموزان در روزهای تعطیلی مدارس و در ابتدای تابستان امسال، برخلاف گذشته مجازی پر شد؛ اما آموزش حضوری هم این روزها در استان سمنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیگیری می‌شود.

روایت اوقات فراغتی که امسال مجازی پر شد/ آموزش حضوری با پروتکل!

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان همواره یکی از موارد مهمی است که مسؤولان به‌ویژه در روزهای قبل از آغاز تعطیلی مدارس و فصل تابستان برای آن برنامه‌ریزی می‌کردند.

اما امسال برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تفاوت‌های مهمی با سال‌های قبل داشت؛ از یک‌سو، همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد تا برنامه‌های حضوری به فعالیت‌های مجازی تبدیل شود و از طرف دیگر، تعطیلی مدارس زودتر از زمان مقرر هر ساله بود.

این امر می‌طلبید تا مسؤولان امر برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان با رویکردهای جدید و دقیق‌تری برنامه‌ریزی کنند.

هر دانش‌آموز، یک مهارت

علی‌اکبر عرب‌خراسانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در همین زمینه می‌گوید: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان یکی از فرصت‌های مهم و قابل‌توجه کشور در فرهنگ‌سازی و تربیت نوجوانان است.‌

وی بیان کرد: شعار اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در برنامه‌های غنی‌سازی تابستان سال ۱۳۹۹ با توجه به نام‌گذاری این سال از سوی رهبر معظم انقلاب، تحت عنوان جهش تولید به‌عنوان «هر دانش‌آموز، یک مهارت» نام‌گذاری شده است.‌

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: برنامه‌های اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش بر مبنای سند چشم‌انداز آموزش و پرورش، برنامه‌های سال ۱۳۹۹، شیوه‌نامه ابلاغی آموزش و پرورش و آیین‌نامه فعالیت‌های تابستانی تنظیم شده است.‌

عرب‌خراسانی گفت: اهداف پیش‌بینی‌شده وزارت آموزش و پرورش برای برنامه‌های اوقات فراغت عبارت از ایجاد فرصت آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی، ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی، تحقق پویش در خانه بمانیم و اهتمام به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی بیان کرد: در تابستان سال ۱۳۹۸ در مجموع ۳۸ هزار و ۷۷۴ نفر دانش‌آموز دختر و پسر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ۳۵۷ پایگاه تابستانی استفاده کردند.

آموزش حضوری با پروتکل!

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در تابستان سال ۱۳۹۹، تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت استان سمنان با ۱۰ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۳۹۲ پایگاه رسیده است که در این پایگاه‌ها از ۱۵ تیرماه تا پایان مردادماه، به دانش‌آموزان برنامه‌های متنوع اوقات فراغت ارائه خواهد شد.

عرب‌خراسانی ادامه داد: چارچوب برنامه‌های اوقات فراغت سال ۱۳۹۹ بر محوریت آموزش‌های معارفی، هنری، فرهنگی، هویتی، تربیت‌بدنی، سلامت، حرفه‌ای و کارآفرینی خواهد بود.

وی بیان کرد: منابع مالی تأمین حق‌الزحمه مدرسان و معلمانی که در بحث اوقات فراغت همکاری می‌کنند، از طریق حمایت‌های استانداری سمنان، خودیاری والدین، کمک‌های خیران و مساعدت‌های ستادی و همچنین اعتبارات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تأمین خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: انتظار داریم با تصویب مصوبه‌ای اجازه برگزاری جلسات حضوری محدود، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صادر شود.‌

عرب‌خراسانی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم به‌منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان و تسهیل در تولید محتوا، مخابرات استان سمنان نسبت به اختصاص بسته رایگان یک ماهه برای ۳۹۲ پایگاه اوقات فراغت مساعدت کند.

وی بیان کرد: در مناطقی که امکان ارائه آموزش به‌صورت مجازی وجود ندارد، فعالیت‌های تابستانه اوقات فراغت در رشته‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای هنری، با رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.

سلامت؛ اولویت نخست

به هر تقدیر، اوقات فراغت دانش‌آموزان استان سمنان در روزهای تعطیلی مدارس و در ابتدای تابستان امسال، برخلاف گذشته مجازی پر شد و استفاده از ابزارهای اینترنتی و الکترونیکی بیش از همیشه بود.

گرچه آموزش حضوری هم این روزها در استان سمنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیگیری می‌شود؛ اما باید در نظر داشت که آنچه بیش از همه اهمیت دارد و باید مدنظر قرار گیرد، سلامت فراگیران دوره‌هاست.

چنانچه برنامه یا دوره‌ای آموزشی با تهدید ابتلا به ویروس کرونا و همه‌گیری این ویروس همراه باشد، ارجح این است که با تغییراتی، به‌صورت مجازی پیگیری شود و نباید اصراری مقابل دستورالعمل‌های بهداشتی داشت.

انتهای پیام/74012/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول