اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

عاج: «کجایی ابراهیم» هفته دفاع مقدس به سرو می آید/ اجرا پیش از جشنواره تئاتر مقاومت

لیلی عاج، نویسنده و کارگردان از آماده سازی نمایش «کجایی ابراهیم»؛ زندگینامه شهید ابراهیم هادی برای اجرا پیش از آغاز جشنواره تئاتر مقاومت ابتدای هفته دفاع مقدس در تماشاخانه سرو خبر داد.

عاج: «کجایی ابراهیم» هفته دفاع مقدس به سرو می آید/ اجرا پیش از جشنواره تئاتر مقاومت

«لیلی عاج»، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر ضمن بیان این مطلب، به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: من یک صحبت ضمنی با مسئول تماشاخانه سرو برای اجرای نمایش کجایی ابراهیم داشتم ، سال گذشته این نمایش در مشهد جایزه گرفت بعد هم متن آن را برای جشنواره مقاومت ارسال کردم که دوستان هم مرا دعوت به همکاری و اجرا در تماشاخانه سرو کردند.

وی در ادامه افزود: من برای زمان اجرای نمایش ، زمانی قبل از آغاز جشنواره را درخواست کردند که متصل به اجراهای جشنواره مقاومت بشود.فعلا هم هنوز کاری را شروع نکردم تصمیم دارم دو مرتبه یک بار متن را مرور کنم و بعد بازیگران انتخاب شوند.

عاج با ابراز امیدواری از بهتر شدن شرایط کرونایی در کشور گفت: اگر شرایط مناسب باشد سی و یک شهریور اول هفته دفاع مقدس در تماشاخانه سرو به صحنه می رویم. خوشبختانه مدل اجرای کار طوری است که فضا برای بازیگران زیاد است و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی همچنین گفت: این روزها مدام منتظر هستیم ببینیم شرایط چطور می شود و اوضاع تهران تا آخر تابستان به چه صورتی خواهد بود.

*فرم اجرایی «به وقت تهران» باعث لغوش شد

وی درباره اجرای لغو شده نمایش «به وقت تهران» هم گفت: این نمایش به کارگردانی الهام شعبانی قرار بود در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه برود که با تصمیم خود گروه برای حفظ سلامتی خود و مردم لغو شد. این اثر به معضلات اجتماعی زنان می پرداخت که با بیش از ۵ ماه تمرین در انتظار طبیعی شدن شرایط برای اجرا بود که بفعلا با تصمیم گیری خودشان اجرا نرفتند.

عاج با اشاره به اینکه نویسنده این اثر بوده، گفت:  خود تئاتر شهر همه گونه همکاری لازم را انجام داد و این کنسلی ربطی به هنرهای نمایشی و دوستان دیگر ندارد بهرحال شیوه اجرایی طوری بود که بازیگران همه در ارتباط نزدیک با هم بودند در یک تور بزرگ قرار داشتند و ارتباطاتشان با هم نزدیک بود. من هم خانم شعبانی را درک میکنم نگران ریسک اجرایی کار بود که به سلامتی دوستان لطمه وارد کند قطعا اگر اجرا هم می رفت مورد نقد قرار می گرفت که فاصله ها را نقض کرده است بنابراین تصمیم گرفت در شرایط بهتری اجرا برود.

وی در پایان گفت: ما حتی به این فکرکردیم که شیوه و فرم اجرا را تغییر دهیم اما باز هم به نتیجه رسیدیم چرا که شکل خود را کار از دست میداد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول