اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف 96 درصدی جرائم فضای مجازی در زنجان/رصد 24 ساعته فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به رصد و کنترل سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی گفت: 96 درصد از جرائم فضای مجازی در استان کشف شده است .

کشف 96 درصدی جرائم فضای مجازی در زنجان/رصد 24 ساعته فضای مجازی

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اهداف پلیس در بحث فضای مجازی، ارتقای آگاهی کاربران در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در استای کاهش آمار جرائم سایبری و استفاده امن کاربران از این فضا است.

 رئیس پلیس فتای  استان زنجان مهمترین علل افزایش جرائم سایبری را افزایش بی‌رویه کاربران، پایین بودن سطح آگاهی کاربران، عدم آگاهی نسبت به آسیب‌ها، بی‌اعتمادی بیجا، مخفی و پنهان ماندن هویت‌ها در فضای مجازی بیان کرد و گفت : 96 درصد جرایم فضای مجازی در استان در سه ماهه نخست امسال کشف شده است.

 وی کاهش شکاف سواد سایبری والدین و فرزندان را یکی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس فتا دانست و بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرائم در فضای سایبری در ابعاد اجتماعی و وضعی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس فتا به شمار می‌رود.

 آدینه‌لو تصریح کرد: پلیس فتا با این رویکرد که پیشگیری بهتر از درمان است تلاش دارد تا با انواع آموزش‌ها برای والدین این شکاف را به حداقل برساند تا شاهد نظارت‌های لازم بر تربیت سایبری فرزندان باشیم و والدین آسیب‌های این فضا را برای فرزندان خود به حداقل برسانند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با توجه به رویکرد مردمی خود و دیدگاه پیشگیرانه نسبت به تهدیدات و آسیب‌های پیش رو همواره وظیفه خود می‌داند که با اطلاع‌رسانی و هشداردهی به هنگام به تمامی افراد در راستای تهدیدات پیش روی فضای مجازی، اقدام به مقابله و برخورد با مجرمان این فضا و پیشگیری از وقوع آسیب‌های مختلف در جامعه کند.

آدینه‌لو ادامه داد: امروز پلیس ما یک پلیس جامعه محور است و به عنوان یک نهاد اجتماعی و تامین کننده نظم و امنیت، تعامل و مشارکت اقشار مختلف جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده است تا بتواند در توسعه نظم و امنیت پایدار در سطوح مختلف جامعه گام‌های موثر بردارد.

رئیس پلیس فتای  استان زنجان به شهروندان و مسافران توصیه کرد: در خریدهای اینترنتی، در زمان استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها و همچنین استفاده دستگاه‌های پوز فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نکات ایمنی را رعایت کرده و رمز اول و دوم کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول