اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مربی بدنساز استقلال: بازیکن کرونایی بعد از قرنطینه 2 هفته برای آماده‌سازی زمان نیاز دارد

مربی بدنساز تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنی که کرونا می‌گیرد پس از خروج از قرنطینه 2 هفته‌ای، 2 هفته دیگر زمان نیاز دارد تا به شرایط بازی برسد.

مربی بدنساز استقلال: بازیکن کرونایی بعد از قرنطینه 2 هفته برای آماده‌سازی زمان نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا ربانی در خصوص چگونگی بازگشت بازیکنان مبتلا به کرونا، ‌اظهار داشت: با توجه به حیطه‌ کاری خودم و تا آنجایی که اطلاع دارم در حوزه خودم اظهار نظر می کنم و قطعا نظر متخصصان پزشکی نظر اصل است. اگر ورزشکار دچار ویروس‌های مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی ‌شود و اگر علائم بالای گردن، مثل سرفه و عطسه باشد می تواند تمرین را به صورت فشار کم شروع کند. اگر علائم در پایین گردن مثل طب، خستگی و بدن درد باشد، نباید تمرین کند.

وی ادامه داد: متخصصین قلب و ریه به این نتیجه رسیده‌اند و توصیه هایی داشتند که در بیماری کرونا که شناخته نشده است اگر فردی در دو هفته ابتدایی تستش مثبت شده باشد و ناقل باشد به هیچ وجه نباید تمرین کند. فیفا در این خصوص پروتکلی را ارائه داده که ورزشکار باید به صورت ایزوله و انفرادی تمرین خود را شروع کند و سپس در گروه‌های کوچک تمرین کند و بعد در جمع بزرگ تمرین را ادامه دهد و پس  از تشخیص عدم بیماری کرونا به تیم اضافه شود.

مربی بدنساز تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه یک ورزشکار دو هفته تمرین نمی‌کند، آمادگی بدنی خود را از دست می دهد، تاکید کرد: طبق  نتایج پژوهش و نظر کارشناسان، ورزشکاری که بعد از دو هفته به تمرینات بازمی گردد، حداقل به همان میزان یا بیشتر باید فعالیت ورزشی داشته باشد تا به فرم آمادگی برسید. کسی که ویروس کرونا گرفته است استرس روانی و فشار عصبی را تحمل می‌کند و نیاز است که 4 هفته دوباره تمرین خود را آغاز کند. 

ربانی در خصوص اینکه کارشناسان سازمان لیگ با مربیان بدنساز مشاوره می‌گیرند، اذعان کرد: اگر این اوضاع پیش‌بینی شده بود قطعا به این چالش‌ها برخورد نمی‌کردیم. در تاریخ 3 فروردین باشگاه از من خواست تا نگرانی‌هایم را بابت شروع لیگ و مشکلاتی که برای لیگ به وجود خواهد آمد در نامه ای کتبی اعلام کنم. باشگاه استقلال نگرانی خود را طی یک نامه به فدراسیون فوتبال اعلام کرد.

مربی بدنساز آبی پوشان  در گفت گو با رادیو جوان خاطرنشان کرد: ما احتمال می‌دادیم فشار زیادی روی بازیکنان بیاید و دچار آسیب دیدگی شوند و روی این زمینه اصلا هیچ کارشناسی صورت نگرفته بود. خانم هراتیان خودش گفت که یک گپ پزشکی باید بین مربیان پزشکی تیم‌ها انجام می‌شد تا بیشتر از این بیماری اطلاع پیدا می‌کردیم. این بازیکنان سرمایه کشورمان هستند و در بازی‌های ملی باید به میدان بروند و نمی‌توانند در مسابقات فشرده بازی کنند. من وظیفه خودم دانستم تا نگرانی‌ خودم را به گوش مسئولین برسانم و باشگاه تصمیم‌گیرنده نهایی است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول