اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پرونده حادثه گازگرفتگی در معدن گیلان‌غرب به سازمان بازرسی ارجاع شد

استاندار کرمانشاه گفت: اداره کل بازرسی استان طی مدت 20 روز تا یک ماه نتیجه بررسی حادثه گازگرفتگی در یکی از معادن شهرستان گیلان‌غرب را که منجر به فوت یک نفر و مصدوم شدن 6 نفر شد، اعلام کند.

پرونده حادثه گازگرفتگی در معدن گیلان‌غرب به سازمان بازرسی ارجاع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جلسه شورای معادن استان، بررسی چگونگی حادثه گازگرفتگی در یکی از معادن شهرستان گیلان‌غرب را که منجر به فوت یک نفر و مصدوم شدن 6 نفر شد، به سازمان بازرسی ارجاع داد.

وی اظهار داشت: این حادثه باید آسیب‌شناسی شود؛ از این رو این موضوع را اداره کل بازرسی ابلاغ می‌کنیم تا طی مدت 20 روز تا یک ماه علت حادثه بررسی شود.

استاندار کرمانشاه گفت: سازمان بازرسی به عنوان نهادی خارج از دولت و به عنوان قوه قضائیه باید کسانی که در این حادثه قصوری داشته‌اند چه بخش دولتی چه بخش خصوصی را شناسایی و نتیجه را اعلام تا حتما برخورد قانونی صورت گیرد چرا که اگر سرعت‌ عمل و اقدام به موقع و همچنین مدیریت خوب نبود ممکن بود این حادثه به جای یک کشته، هفت کشته برجای می‌گذاشت.

وی در ادامه به فعال بودن 159 معدن از 209 معدن استان اشاره کرد و افزود: کسانی که سال‌هاست معادنی را به نام خود ثبت کرده‌اند اما اقدامی برای بهره‌برداری انجام نداده سلب صلاحیت می‌شوند و این گونه معادن به افراد صلاحیت دار واگذار می‌شود.

بازوند اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید داشت و گفت: برای جهش تولید استان باید بتوانیم ظرفیت معادن که ثروت‌های خیلی خوبی در استان است را فعالی کنیم، البته طی سال‌های گذشته کارها و اقدامات خوبی صورت گرفته بطوری که از 110 معادن فعال به 159 معدن رسیده‌ایم که این به نوبه خود کار بسیار ارزشمندی است.

مسؤول فنی معدن گیلان‌غرب، باید پاسخگوی نظام مهندسی معدن باشد

رئیس سازمان صنعت و معدن کرمانشاه در ادامه نقص فنی جت‌فن، بی مبالاتی معدن‌ کار و مسؤول فنی سازمان نظام مهندسی معدن و کمبود کپسول اکسیژن برای کارگران را از مهمترین علل این حادثه ناگوار دانست و اظهار داشت: به زودی تیمی از وزارت صمت برای بررسی این حادثه به کرمانشاه می‌آید.

وی با بیان اینکه معدن قیر طبیعی گیلان‌غرب(محل وقوع حادثه) فعلا تعطیل است، گفت: مسؤول فنی معدن باید پاسخگو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی معدن باشد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول