اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کلید حل مشکلات اقتصادی کشور پرداختن به اقتصاد مقاومتی است

فعال سیاسی جوان و انقلابی دیار ۱۵خرداد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابعاد اقتصاد مقاومتی جهش تولید است گفت: اگر مدیران کشور بتوانند به اقتصاد مقاومتی و تولید جهش دهند، اقتصاد را رو به جلو پیش خواهند برد و مسائل و مشکلات اقتصادی کمتر خواهد شد.

کلید حل مشکلات اقتصادی کشور پرداختن به اقتصاد مقاومتی است

علی خزایی فعال سیاسی جوان و انقلابی دیار ۱۵ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قرچک در خصوص گرانی‌های افسارگسیخته اخیر در کشور اظهار کرد: موضوع مهم گرانی‌های افسار گسیخته که امروز برای قشر مستضعف جامعه تبدیل به اهرم فشارشده که از بس ناعادلانه بوده که زندگی‌های عادی این قشر را تحت فشار و تأثیر قرار داده و آن‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرده که یکی از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین مسائل امروز جامعه است.

وی افزود: همان طوری که بارها در گام دوم انقلاب اسلامی گفته شده باید کشور به سمت عدالت حرکت کند و عدالت اجرا شود و طبیعتاً گرانی‌های افسارگسیخته، دردآور و زجرآور به دور از عدالت و ضد و مخالف آن است.

فعال سیاسی جوان و انقلابی دیار ۱۵ خرداد ادامه داد: مطالبه به حق مردم عزیز به ویژه مستضعفین این است که تمام دستگاه‌های کشور به صحنه بیایند و با گرانی مبارزه کنند و دستگاه‌های نظارتی دولت محترم، قوه قضائیه و مجلس باید در ابن برهه از زمان پای کار بیایند و هر کدام طبق وظیفه‌ای که دارند با گرانی‌ها مبارزه کنند.

خزایی خاطرنشان کرد: آنچه که در بازار در پیشگاه چشم مردم قرار دارد آن حسی است که امروز مردم لمس می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر هر ناظری به بازار مراجعه کند خواهد دید که بازار و قیمت‌ها رها شده یعنی درد و زجر گرانی و غصه آن که بسیار سنگین است یک طرف و از آن بدتر و دردآورتر اینکه قیمت‌ها رها شده یعنی حسی که یک مشتری هنگام خرید میوه، سبزیجات، لبنیات و مایحتاج اولیه و ضروری زندگی خودش در بازار دارد این است که احساس می‌کند قیمت‌ گذاری‌ها رها شده و شاید از لحاظ روانی از خود گرانی بیشتر باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد : بنابراین گرانی، تورم بالا و کاهش قدرت خرید مردم مخالف عدالت بوده و در مقابل آن است که باید در مقابل این بی‌عدالتی بزرگ ایستادگی کرد.

خزایی گفت : دولت و قوه مجریه سنگین‌ترین وظیفه در این مورد را دارد و طبق قانون اساسی شخص رئیس جمهور که مسؤول اجرای قانون اساسی و نفر اول اجرایی و مدیر ارشد کشور است که باید در این زمینه بیشتر ورود پیدا کند و فعال‌تر باشد و کار را بصورت جدی‌تر به پیش ببرد.

وی یادآور شد: آن چیزی که در بازار امروز مشاهده می‌کنیم این است که نقدینگی و پایه پول افزایش پیدا کرده، ارز گران‌تر و ارزش پول ملی اُفت شدید پیدا کرده و تولید و صادرات کمتر شده است.

این فعال سیاسی ابراز کرد: این مؤلفه‌ها باعث شده که اقتصاد کشور از اقتصاد تولید محور و اقتصاد مقاومتی دور شود و از اقتصاد مقاومتی فاصله بگیرد که این مسائل بیشتر دامن‌گیر کشور می‌شود.

خزایی تأکید کرد: راه حل اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور که تورم و گرانی هم از آن دسته است پرداختن به اقتصاد مقاومتی است. 

وی در پایان گفت: یکی  از مهم‌ترین ابعاد اقتصاد مقاومتی جهش تولید است و اگر مدیران کشور بتوانند به اقتصاد مقاومتی تولید و جهش دهند، با جهش تولید اقتصاد را رو به جلو پیش خواهند برد و مسائل و مشکلات اقتصادی کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول