اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

علی‌نژاد: رای فیفا برای کالدرون جریمه نیست، طلب است/هیات مدیره پرسپولیس به زودی معرفی می‌شود

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به رای فیفا علیه باشگاه پرسپولیس بابت شکایت سرمربی اسبق این تیم واکنش نشان داد.

علی‌نژاد:  رای فیفا برای کالدرون جریمه نیست، طلب است/هیات مدیره پرسپولیس به زودی معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی علی‌نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه مجمع عمومی جودو اظهار داشت: امروز مجمع عمومی فدراسیون جودو برگزار شد که به بررسی عملکرد سال 98 پرداختیم. گزارش خزانه‌دار و حسابرس هم مطرح شد. مجمع خوبی بود و با توجه به شرایط خاص جودو اهتمام فدراسیون تقویت نسل جدید و آینده‌سازان است که می‌تواند اتفاقات خوبی است. برگزاری مسابقات مختلف و اهدای جوایز باعث شده افزایش جمعیت جودو در سال 98 را داشته باشم.

•  کمیته و وزارت در کنار جودو بوده‌اند
علی‌نژاد درباره اینکه به نظر می‌رسد در اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته موازی کاری شده، عنوان کرد: فکر می‌کنم شما با افراد مطلع صحبت نکردید. کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون در کنار هم بودند. حتی قبل از تعلیق رسمی مذاکراتی انجام شد.

معاون وزیر ورزش گفت: حوادثی که در مسابقات جهانی رخ داد و اتفاقاتی را که مولایی رقم زد باعث تعلیق جودو شد. ایران در این خصوص به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت کرده است. قرار بود این جلسه فروردین برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا تا شهریور به تعویق افتاد.

•  در اقدامات صورت گرفته موازی کاری نشده است
علی‌نژاد ادامه داد: اقدامات حقوقی در فدراسیون در حال انجام است. وزارت و کمیته هم حمایت می‌کنند و اگر نیاز به رایزنی باشد فدراسیون انجام می‌دهد. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با مسئولان بین‌المللی ارتباط داشته‌اند. اقدامات صورت گرفته با هم تضادی ندارد و موازی‌کاری هم نشده است.
•  درخشان به ما کمک می‌کند
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید درخشان گفته برخی موازی کاری باعث تعلیق جودو شده، خاطرنشان کرد: او هیچ وقت این را به من نگفته است. درخشان در فرآیند رفع تعلیق جودو دخیل است و یکی از کسانی است که کمک می‌کند.

•  رای فیفا برای کالدرون جریمه نیست، طلب است
معاون وزیر ورزش درباره اعلام رای فیفا در خصوص پرونده کالدرون و جریمه سرخ‌پوشان، گفت: این جریمه نیست بلکه حقوقی است که پرداخت نشده است. فیفا هم رای داده که این حقوق باید پرداخت شود. این طلب به تایید فیفا رسیده است.

•  خصوصی‌سازی در دست بررسی است
علی‌نژاد همچنین درباره روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها، یادآور شد: مسئولیت این کار برعهده معاون حقوقی و پارلمانی است. البته من هم در ستاد مربوطه عضویت دارم. مراحل به خوبی پیش می‌رود و ما جلسات منظمی در این خصوص داریم. امروز هم قرار است با حضور شخص وزیر جلسه‌ای برگزار شود. موضوع در دست پیگیری است امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که کار به خوبی انجام شود.

وی افزود: 2 فضا توسط وزارت ورزش به نام استقلال و پرسپولیس زده شده و مالکیت به آنها داده شده تا به افزایش سرمایه و حضور موفق در بورس کمک کند.

•  رشد بازیکنان و مربیان ایرانی در استقلال و پرسپولیس
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید در خصوص ممنوعیت جذب بازیکن خارجی آیا می‌توانید به باشگاه‌های دیگر هم ورود کنید، گفت: استقلال و پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش هستند به خاطر همین درباره آنها این تصمیم گرفته شده است. با توجه به شرایط ارزی برای جلوگیری از اتلاف منابع این تصمیم گرفته شده از طرفی به بازیکنان و مربیان ایرانی فرصت داده می‌شود تا رشد کنند. این موضوع را نمی‌توان درباره باشگاه‌های دیگر به کار برد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره استخدام قهرمانان، اظهار داشت: این موضوع در حال اجراست. دولت مصوبه‌ای دارد که براساس آن پیش می‌رویم.

•  معرفی هیات مدیره پرسپولیس به زودی
وی درباره معرفی هیات‌مدیره پرسپولیس، عنوان کرد: هیات مدیره استقلال هفته گذشته معرفی شد. برای پرسپولیس هم به زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر ابتلای بازیکنان استقلال به کرونا و دخالت وزارت ورزش در این خصوص، گفت: پروتکل‌هایی هست که وزارت بهداشت اعلام کرده، براساس آن کارها صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول