اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

تعیین تکلیف شرکت‌های استانی سهام عدالت در جلسه شورای عالی بورس

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تکلیف پذیرش شرکت‌های استانی سهام عدالت در بورس منتظر مصوبه شورای عالی بورس است.

تعیین تکلیف شرکت‌های استانی سهام عدالت در جلسه شورای عالی بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از 49 میلیون نفر سهامدار عدالت حدود 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده و بنا بر این حدود 30 میلیون نفر در روش غیر مستقیم سهام عدالت مانده‌اند که این افراد به طور خودکار ذیل شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مربوطه خود قرار می‌گیرند.

همچنین علی رغم این که 30 شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 91 فرایند پذیرششان در بورس انجام شده اما چون افزایش سرمایه نداده بودند، پذیرش آنها به صورت غیر فعال بوده و اکنون که آزادسازی سهام عدالت انجام شده و سهامداران در روش غیر مستقیم در ذیل این شرکت‌ها قرار می‌گیرند باید هر چه زودتر پرتفوی سهام افراد در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قرار گیرد و این شرکت‌ها ‌در بورس پذیرفته شوند.

در این زمینه خبرنگار فارس با محمدرضا معتمد عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت‌وگو کرد که وی گفت: بعد از تعیین فرایند قانونی مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و اداره ثبت شرکت‌ها اقدامات قانونی لازم برای پذیرش فعال این شرکت‌ها در بورس انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: تعیین تکلیف شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از نظر افزایش سرمایه توسط شورای عالی بورس تعیین خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین گفت:‌ کسانی که روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده‌اند، پرتفوی سهام این افراد با انتقال به شرکت سرمایه گذاری استانی مربوطه این امکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم می‌کند که این شرکت‌ها افزایش سرمایه بدهند و سرمایه گذاران به عنوان دارنده سهام عدالت در واقع دارنده واحدهای سرمایه گذاری استانی مربوطه خواهند شد.

وی همچنین این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: سهام 36 شرکت سرمایه پذیر بورسی که در پرتفوی سهام عدالت هر دارنده سهام عدالت قرار دارد به شرکت سرمایه گذاری استانی منتقل می‌شود.

معتمد همچنین در برابر این پرسش که تکلیف 13 شرکت غیر بورسی که در پرتفوی سهام عدالت قرار دارند چه می‌شود، افزود: احتمالا 13 شرکت غیر بورسی در قالب یک هلدینگ در بورس پذیرفته می‌شوند و سهامداران چه در روش مستقیم و یا غیر مستقیم سهامدار آن مجموعه می‌شوند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین در مورد کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده‌اند، گفت: در حال حاضر این افراد می‌توانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حداکثر 30 درصد از سهام عدالت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توسط کارگزاران مربوطه بفروشند.

وی در پایان تأکید کرد: روش اجرایی برای پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در جلسه شورای عالی بورس و با مصوبه این شورا مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول