اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

مواضع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس به روایت فروردین/ چرایی ظهور و بروز تشکل‌های جدید در سپهر سیاسی این استان

مجید فروردین، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس در گفتگویی تفصیلی با «خبرگزاری فارس» به بررسی مسائل پیش رو و راهبردی این شورا و تحلیل سپهر سیاسی استان فارس پرداخت و دیدگاه‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس را در موضوعات مختلف بیان کرد.

مواضع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس به روایت فروردین/ چرایی ظهور و بروز تشکل‌های جدید در سپهر سیاسی این استان

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس از شیراز، مجید فروردین با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان فارس و نشست با اصحاب این رسانه انقلابی به بررسی مسائل پیش رو و راهبردی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس و تحلیل سپهر سیاسی استان فارس پرداخت و دیدگاه‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس را در موضوعات مختلف بیان کرد.

مشروح گفتگوی تفصیلی مجید فروردین، دبیر و سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس در ادامه می‌آید:

-راهبرد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس را در سال جاری بیان کنید؟

 شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس از یک سال پیش در استان فارس کار خود را شروع کرد و به‌تدریج تشکیلات خود را در شهرستان‌های مختلف استان گسترش داد. فهرست پیشنهادی شورای ائتلاف در انتخابات مجلس شورای اسلامی با اقبال مردم روبرو شد و ۱۵ نفر از نمایندگان مردم فارس تحت پرچم شورای ائتلاف وارد مجلس شورای اسلامی شدند.

فهرست پیشنهادی شورای ائتلاف در انتخابات مجلس شورای اسلامی با اقبال مردم روبرو شد و ۱۵ نفر از نمایندگان مردم فارس تحت پرچم شورای ائتلاف وارد مجلس شورای اسلامی شدند

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس در ادامه سال جاری و اوایل سال آینده، سه موضوع انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی و تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود دارد.

در زمینه تعامل با نمایندگان، مسئولین شورای ائتلاف تاکنون چندین جلسه با نمایندگان محترم استان و جلسات بیشتری با نمایندگان محترم شیراز داشته‌اند. هدف این جلسات افزایش هماهنگی نمایندگان منتخب مردم برای حل مشکلات استان بوده است.

ما در جبهه نیروهای انقلابی و ارزشی ازنظر انتقال نسلی عقب هستیم و بسیاری از اندوخته‌های انسانی ارزشمند ما، در جریان انقلاب و یا در دوره دفاع مقدس وارد عرصه سیاسی شده‌اند.

شورای ائتلاف به‌ضرورت انتقال نسلی بیش‌ازپیش توجه دارد و هدف ما توجه هر چه بیشتر به جوانان و به میدان آوردن تعداد بیشتری از جوانان در انتخابات شوراهاست

براین اساس، شورای ائتلاف به‌ضرورت انتقال نسلی بیش‌ازپیش توجه دارد و هدف ما توجه هر چه بیشتر به جوانان و به میدان آوردن تعداد بیشتری از جوانان در انتخابات شوراها است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سطح کشور، برای دستیابی به این هدف، مدلی مبتنی بر سهمیه‌بندی را ایجاد کرده است و بر همین اساس در فهرست شورای ائتلاف در تهران تعداد قابل‌توجهی از جوانان حضور داشتند.

-موضع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس در مورد «مجمع تشکل‌های مردمی ولایتمدار» و صحبت‌هایی که در مورد واگذاری قسمتی از وظایف شورای ائتلاف به این مجمع شنیده می‌شود، چیست؟

این‌که گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد انقلابی در عرصه اجتماعی و فرهنگی فعال شوند و فعالیت‌های خود را گسترش دهند، خیلی خوب است؛ و شورای ائتلاف حتماً از چنین فعالیت‌هایی حمایت می‌کند؛ اما در مورد مجمع مورداشاره، چند دغدغه وجود دارد:

 مجموعه‌ای از احزاب انقلابی و شناسنامه‌دار استان فارس اکنون نزدیک به سه سال است، با نام «مجمع تشکل‌های ولایتمدار»، در عرصه سیاسی و اجتماعی استان فعالیت دارند. استفاده این گروه جدید از همان اسم با اضافه کردن کلمه «مردمی» در بهترین حالت حکایت از کج‌سلیقگی دارد

اول اینکه مجموعه‌ای از احزاب انقلابی و شناسنامه‌دار استان فارس اکنون نزدیک به سه سال است، با نام «مجمع تشکل‌های ولایتمدار»، در عرصه سیاسی و اجتماعی استان فعالیت دارند. استفاده این گروه جدید از همان اسم با اضافه کردن کلمه «مردمی» در بهترین حالت حکایت از کج‌سلیقگی دارد.

نکته دیگر این است که بر ما معلوم نیست که «مجمع تشکل‌های مردمی ولایتمدار» از کنار هم قرار گرفتن کدام تشکل‌های مردمی ولایتمدار تشکیل‌شده است و آیا این تشکل‌های مردمی، مجوز فعالیت سیاسی دارند یا نه و اینکه اساساً این مجمع قصد ورود به فعالیت‌های سیاسی دارد یا فقط می‌خواهد در امور اجتماعی فرهنگی فعالیت کند.

هم‌چنین باید متذکر شوم که رئیس و برخی از مؤسسین این مجمع، به درخواست خود، دو دیدار با برادر بزرگوارم حاج محمدحسین روزی‌طلب، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس داشته‌اند. در این دو دیدار، رئیس شورای ائتلاف استان تأکید داشته‌اند که آغوش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کل کشور بر روی همه نیروهای انقلابی باز است ولیکن با توجه به تأکید مؤسسین مجمع فوق‌الذکر مبنی بر فعالیت مستقل، هیچ مأموریتی از طرف شورای ائتلاف به این دوستان واگذار نشده است.

-با توجه به اینکه اخیراً همایشی از طرف «جمعیت گام دوم» در این استان برگزار شده، این جمعیت هم ارتباطی با شورای ائتلاف دارد یا نه؟

«جمعیت گام دوم» از گروه‌های سیاسی همکار با شورای ائتلاف در کل کشور نیست، ولی مؤسسین این جمعیت، تماس‌هایی با برخی برادران انقلابی مرتبط با شورای ائتلاف استان، برای راه‌اندازی تشکیلات این جمعیت در استان فارس داشته‌اند که با پاسخ منفی این برادران به نتیجه‌ای نرسید. به همین علت، باوجود پرهیز شورای ائتلاف از اظهارنظر در مورد احزاب و گروه‌های سیاسی، لازم است نکاتی را در این مورد بیان کنم.

«جمعیت گام دوم» در انتخابات اخیر در قالب «جبهه پیشرفت رفاه و عدالت» فعالیت می‌کرد و در تماس‌هایی که مسئولین این جمعیت در هفته‌های قبل از انتخابات با مسئولین و کاندیداهای شورای ائتلاف داشتند، مشخص شد که اصرار بر تنظیم فهرست انتخاباتی جداگانه در سطح استان دارند، ولی به نظر می‌رسید که معیار خاصی برای انتخاب افراد این فهرست نداشته باشند.

من به همه برادران و خواهران فعال در عرصه‌های سیاسی اجتماعی فرهنگی توصیه می‌کنم که مخصوصاً در مورد گروه‌های جدید، به سابقه این گروه‌ها و ارتباطات جبهه‌ای آن‌ها توجه کنند.

-اخباری به دست ما رسیده است که اعضای اصولگرای دوره چهارم شورای شهر شیراز درصدد ایجاد یک تشکیلات سیاسی هستند. در این مورد چه نظری دارید؟

اغلب اعضای اصولگرای دوره چهارم شورای شهر شیراز، در چارچوب شورای ائتلاف استان و شهرستان‌های شیراز و زرقان، در انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت داشتند. ظاهراً برخی از این دوستان، درصدد ایجاد تشکلی هستند و در دیداری که چند نفر از این دوستان با رئیس شورای ائتلاف استان و این‌جانب داشتند، موضوع این تشکل به‌طور ضمنی مطرح شد.

اگر هدف از ایجاد تشکل اعضای اصولگرای دوره چهارم شورای شهر شیراز، اصرار بر حضور مجدد این دوستان در انتخابات پیش روی شورای شهر باشد، موضوعی است که باید در زمان خود به آن رسیدگی کرد و با رویکردهای اساسی شورای ائتلاف کشور  همخوانی چندانی ندارد

شورای ائتلاف استان ایجاد تشکیلات برای انتقال تجارب این دوستان در شورای شهر و آموزش نیروهای جوان برای حضور در شوراهای شهر و فعالیت در شهرداری‌ها را فعالیتی بسیار مفید ارزیابی می‌کند، ولی اگر هدف از ایجاد این تشکل، اصرار بر حضور مجدد این دوستان در انتخابات پیش روی شورای شهر باشد، موضوعی است که باید در زمان خود به آن رسیدگی کرد و با رویکردهای اساسی شورای ائتلاف کشور مبنی بر جوان‌گرایی، توجه به حضور بانوان، انتقال بین نسلی مدیران و عدم حضور کاندیداها در فرایند تصمیم‌گیری‌های انتخاباتی، همخوانی چندانی ندارد.

-راهبرد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس در میدان دادن به جوانان و مواجهه با نسل‌های دوم و سوم انقلاب چیست؟

بیش از یک‌سوم جمع ۳۲ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس از افراد جوان هستند و حدود هشت نفر از نمایندگان منتخب وابسته به شورای ائتلاف در استان فارس نیز افراد زیر ۴۵ سال بودند و از این لحاظ شورای ائتلاف استان فارس عملکرد موفقی داشته است.

در مورد ارتباط با جوانان نیز ریاست محترم شورای ائتلاف استان و این‌جانب، جلسات متعددی با جوانان داشته‌ایم ولیکن به نظر می‌رسد که حضور جوانان و بخصوص دانشجویان در سپهر سیاسی کشور کمرنگ است و باید هر چه بیشتر تقویت شود.

-برنامه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس در استفاده از ظرفیت بانوان بیان کنید؟

قرار بر این است که تشکیلات مخصوص بانوان در چارچوب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در سطح کشور برای افزایش فعالیت سیاسی بانوان متعهد تا سطح شهرستان‌ها گسترش یابد

 شورای ائتلاف کشور در مورد افزایش حضور بانوان انقلابی در عرصه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری سیاسی تأکید زیادی دارد و قرار بر این است که تشکیلات مخصوص بانوان در چارچوب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در سطح کشور برای افزایش فعالیت سیاسی بانوان متعهد تا سطح شهرستان‌ها گسترش یابد.

-موضع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون را تصریح کنید؟

اولین مسئله راهبردی شورای ائتلاف و انقلابیون عمل به بیانات امامین انقلاب است که در این مسئله در وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) خطاب به نمایندگان مجلس آمده است: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده می‌خواهم که اگر خدای‌نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.


-آیا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس برای ورود در عرصه اجتماعی و حل معضلات مردم برنامه‌ای دارد؟با توجه به مطالبه فعالین شورای ائتلاف در سطح استان و مسائل مطرح‌شده در مورد آقای تاج گردون، نظر شورای ائتلاف استان در مورد رد اعتبارنامه ایشان، به اطلاع نمایندگان محترم رسیده است. واضح است که تصمیم‌گیری در این مورد در حیطه اختیارات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است. بااین‌وجود امیدواریم که نظر شورای ائتلاف استان به تصمیم‌گیری نمایندگان محترم کمک کند.

چندین واحد تحقیقاتی جهت بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور همکاری می‌کنند که به رصد و تحلیل وضعیت و معضلات جامعه می‌پردازند و نتیجه این تحقیقات با نظریات کارشناسی و قابل‌اجرا در اختیار نمایندگان محترم مجلس قرار می‌گیرد.

اگر اداره کشور را به‌عنوان حکومت و حکمرانی جامعه در نظر بگیریم، نباید به قوه قضائیه و مجلس انقلابی بسنده کنیم و باید راهبرد جدی برای گام سوم و ایجاد دولت متناظر باارزش‌های انقلابی داشته باشیم.

مجلس باید در این‌یک سال با هوشمندی و راهبرد تعاملی با دولت عمل کند و وارد بازی‌های سیاسی و نوع برخورد طلبکارانه و غیرتعاملی دولت نشود و مراقب جریانات نفوذ باشد، چون راهبرد دشمن از سال گذشته بحث بی‌ثبات‌سازی در منطقه بوده است

مجلس باید در این‌یک سال با هوشمندی و راهبرد تعاملی با دولت عمل کند و وارد بازی‌های سیاسی و نوع برخورد طلبکارانه و غیرتعاملی دولت نشود و مراقب جریانات نفوذ باشد، چون راهبرد دشمن از سال گذشته بحث بی‌ثبات‌سازی در منطقه بوده که این راهبرد در کشورهایی نظیر لبنان و عراق دنبال ‌شده است و در سال گذشته در قضیه آشوب بنزینی در ایران نیز دنبال می‌شد که با هوشمندی رهبر معظم انقلاب خنثی شد.

ازاین‌رو نمایندگان مجلس در دو بعد تقنین و نظارت باید پیگیر مسائل اقتصادی ملی و استانی و پیگیری افزایش کارآمدی دولت در رفع مشکلات مردم و معضلات جامعه باشند.

-شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس در ارتباط با روحانیت چطور عمل کرده است؟

 شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس در جریان انتخابات، ارتباطات مستمری با آیت‌الله دژکام، نماینده معزز ولی‌فقیه در فارس و برخی از اعضای جامعه روحانیت شیراز داشت. در این ارتباطات گزارش فعالیت‌های شورا خدمت این عزیزان عرضه‌شده و از رهنمودهای ایشان بهره می‌بردیم.

پس از انتخابات نیز ارتباطات مستمر با آیت‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، ادامه داشته و در تعامل با نمایندگان مجلس نیز در چارچوب شورای راهبردی پیشنهادشده توسط ایشان عمل کرده‌ایم

پس از انتخابات نیز ارتباطات مستمر با آیت‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، ادامه داشته و در تعامل با نمایندگان مجلس نیز در چارچوب شورای راهبردی پیشنهادشده توسط ایشان عمل کرده‌ایم.

در همین رابطه با توجه به ارجاع پیگیری مسائل شورای راهبردی به حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری دبیر محترم جامعه روحانیت شیراز از طرف حضرت آیت‌الله دژکام، جلسات مکرری هم در خدمت ایشان بوده‌ایم.

انتهای پیام/ م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول