اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مسجد قبا با فرش‌های جدید مفروش شد +عکس

مسجد قبا که هر روز در زمان اقامه نماز جماعت میزبان نمازگزاران است، به دلیل شیوع کرونا با فرش‌های جدید مفروش شد.

مسجد قبا با فرش‌های جدید مفروش شد +عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مسجد قبا به عنوان نخستین مسجد اسلام، با شیوع کرونا در عربستان همزمان با تعطیلی مسجدالنبی (ص) بسته و پس از ۷۲ روز تعطیلی، به دستور مسؤولان سعودی بازگشایی شد.

مسجد قبا هر روز میزبان نمازگزاران بسیاری است و با توجه به حضور بسیاری از مردم، پشت درهای این مسجد صف‌های طولانی تشکیل می‌شود. چرا که قبل از ورود به مسجد، سلامت نمازگزاران سنجیده شده و از ورود افراد مشکوک به بیماری جلوگیری می‌شود.

با توجه به اهمیت سلامت نمازگزاران، علاوه بر لزوم استفاده از ماسک توسط نمازگزاران، فاصله اجتماعی نیز توسط متولیان مسجد در نظر گرفته شده تا نمازگزاران در جایگاه مشخص به اقامه نماز بپردازند.

همچنین به دلیل مبارزه با کرونا، فرش‌های مسجد قبا روز گذشته تعویض و با فرش‌های جدید مفروش شد. به طوری که حدود ۵ هزار مترمربع از فضای شبستان مسجد قبا با فرش‌های جدید مفروش شد و بر روی فرش‌ها نیز  فاصله‌گذاری تعیین شده است تا نمازگزاران با رعایت نکات بهداشتی به اقامه نماز جماعت بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول