اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی مجتمع ورزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ایام کرونا/تشکیل صندوق نیکوکاری

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ازتشکیل صندوق نیکوکاری با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان در این دانشگاه خبر داد و گفت: اقدامات این دانشگاه در ایام کرونا در سه بخش عمرانی، ستادی، دانشجویی و فرهنگی انجام شده که در حوزه فرهنگی مجتمع ورزشی دانشگاه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشرفت  فیزیکی 90 درصدی مجتمع ورزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ایام کرونا/تشکیل صندوق نیکوکاری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیاوش خرسندی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ساختمان فارابی این دانشگاه برگزار شد، درباره فعالیت های انجام شده دانشگاه در ایام کرونا و برنامه های حوزه دانشجویی و فرهنگی برای ترم تحصیلی آینده و وضعیت خوابگاه ها گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا معاونت فرهنگی و دانشجویی بدون وقفه مشغول خدمت و توسعه زیر ساخت های فیزیکی و نرم افزاری بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات دانشگاه در سه بخش عمرانی، ستادی، دانشجویی و فرهنگی ادامه پیدا کرد. در حوزه فرهنگی مجتمع ورزشی دانشگاه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خرسندی ادامه داد: در ۵ سال گذشته در راستای ارتقاء خوابگاه های درجه ۴ و ۵ فعالیت کرده ایم و بودجه ای حدود ۱ و نیم میلیاردی برای آنها در نظر گرفته شده که ظرف دو ماه آینده به رتبه ۲ ارتقاء پیدا خواهند کرد. در حوزه عمرانی تجهیز و راه اندازی سالن صخره نوردی، ساخت رختکن برای زمین فوتبال، خرید زمین به قیمت ۶ میلیارد برای ساخت خوابگاه با ظرفیت ۳۰۰ دانشجو، شروع اقدامات اجرایی برای پیشخوان متمرکز امور دانشجویی با هدف تجمیع پیشخوان خدمات دانشجویی، و خرید و نصب دو دستگاه یونیت دندانپزشکی و تقویت کلینیک دندان پزشکی دانشگاه از جمله اقدامات ما بوده است. 

وی در ادامه درباره خدمات ستادی گفت:  در ایام شیوع کرونا کلیه ادارات ۹ گانه دانشگاه به صورت ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات آماده بوده اند،  تشکیل مستمر کمیته سلامت و تامین لوازم و مواد مورد نیاز، تشکیل پلیس سلامت در دانشگاه و مراجعه این پلیس به قسمت های مختلف دانشگاه، تشکیل مستمر شورای های اداری، تشکیل مستمر کمیسیون موارد خاص و رسیدگی به وضعیت دانشجویان، تشکیل پویش همدلی برای کمک به افراد آسیب دیده  و جمع آوری و توزیع بیش از ۴۰۰ میلیون تومان توسط کارکنان، اساتید و دانشجویان، تشکیل صندوق نیکوکاری با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون با هدف کمک به دانشجویان و کارکنان آسیب دیده و پیش بینی اعطای هزار تا ۵ هزار بورس تحصیلی به صورت بلاعوض به صورت سالیانه به دانشجویان مناطق محروم و خانواده های کم بضاعت برای تامین هزینه های تحصیلی این افراد از جمله اقدامات حوزه ستادی بوده است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در ادامه گفت: سال گذشته ۸ میلیارد وام دانشجویی به دانشجویان این دانشگاه ارائه شد.  

خرسندی با اشاره به فعالیت های ستاد دانشجویی و فرهنگی گفت: امسال ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شده است. تهیه برنامه جامع آنلاین فرهنگی و اجرای طرح تقویم هفتگی از برنامه های منتخب فرهنگی دانشگاه است و علاوه برآن طرح مشاوره تحصیلی دانشجویان به منظور آسیب شناسی دانشجویان با پوشش ۲۰۰ دانشجو انجام شد.

وی به طرح خدا قوت اشاره کرد و در خانه بمانیم گفت: در این طرح با دانشجویان در دوران امتحانات در ارتباط هستیم و خانواده دانشجویان را بررسی می کنیم که به کرونا مبتلا شده اند یا خیر. البته نمی توان به این آمار اتکا کرد؛ زیرا این آمار خود اظهاری است و قابل اطمینان نیست. 

خرسندی در خصوص تعداد دانشجویان مبتلا به کرونا در خوابگاه های دانشگاه یادآور شد: ما از اولین دانشگاه‌هایی بودیم که با شیوع بیماری کرونا خوابگاه ها را تخلیه کردیم و دانشجوی مبتلا به کرونا در خوابگاه نداشتیم. از اوایل تیرماه خوابگاه‌ها برای ۲۸۰ نفر از دانشجویان بازگشایی شد که این تعداد نسبت به کل ۴ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجوی خوابگاهی بسیار کم است و در هر اتاق یک نفر ساکن هستند. اما اگر تعداد افزایش پیدا کند در اتاق های بزرگ ۲ نفر می توانند اسکان یابند.  

خرسندی در ادامه گفت: تصمیمی برای بستن خوابگاه‌ها نداریم؛ زیرا تمامی اقدامات بهداشتی انجام شده و تعداد زیادی دانشجویان تحصیلات تکمیلی درخواست حضور در خوابگاه را دارند. تمام تلاش ما این است که شرایطی ایجاد شود که دانشجویان بتوانند در دانشگاه حضور پیدا کنند. در حال حاضر شرایط حادی نیست و وجود چند مورد پراکنده طبیعی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی افزود: برای اسکان در خوابگاه‌ها اولویت ما دانشجویان کارشناسی هستند که تا ۳۰ مهر ماه می‌خواهند از پایان نامه خود دفاع کنند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که نیاز به استاد راهنما و آزمایشگاه دارند و همچنین دانشجویانی که تحقیقات صنعتی دارند نیز در خوابگاه اسکان یافته اند. ۲۰۰ دانشجوی پسر و ۷۰ نفر دانشجوی دختر در خوابگاه ها ساکن هستند.

خرسندی گفت: ۲۸ شرکت در حوزه فناوری های کرونا در دانشگاه امیرکبیر فعالیت می کنند و برای دانشجویان جدیدالورود سیستم برگزاری حضوری کامل کلاس‌ها به صلاح نیست و برنامه داریم که آموزش دانشجویان حضوری و مجازی انجام شود، اما هنوز تصمیم گیری نشده است. 

خرسندی در مورد مهمانی دانشجویان در شرایط کرونا گفت: به دنبال تهیه فهرستی هستیم تا مهمان شدن دانشجویان تسهیل شود. اگر دانشگاه بخواهد مهمان بپذیرد برای آموزش مجازی مشکلی ندارد، اما برای آموزش حضوری به دلیل محدود بودن فضای فیزیکی دانشگاه امکان پذیرش مهمان نیست‌. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول