اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وضعیت قرمز در کاشان/ آغاز دوباره محدودیت‌های کرونایی

با توجه به اعلام وضعیت قرمز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان کاشان، با تشکیل جلسات فوق‌العاده، ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز دوباره محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

وضعیت قرمز در کاشان/ آغاز دوباره محدودیت‌های کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید علی‌رضا مروجی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا این لحظه ۳۸ هزار و ۷۰۴  نفر به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۴ بیمار حاد تنفسی در کاشان تاکنون از بیمارستان مرخص شده‌اند، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ بیمار جدید حاد تنفسی در کاشان بستری شده‌اند که ۱۰ نفر اهل کاشان و یک نفر اهل بادرود هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع فعلا ۶۰ بیمار حاد تنفسی در کاشان بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت قبل مورد فوتی نداشته‌ایم اما با مثبت شدن ۹ مورد جدید، تاکنون هزار و ۶۷۸ نفر از نظر تست کرونا مثبت شده‌اند.

مروجی در پایان از همشهریان درخواست کرد با رعایت نکات بهداشتی و رعایت کردن فاصله اجتماعی از شیوع بیماری جلوگیری کنند.

آغاز دوباره محدودیت‌های کرونایی در کاشان

در همین راستا، با توجه به اعلام وضعیت قرمز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان، با تشکیل جلسات فوق‌العاده ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در کاشان اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد را به این شرح صادر و به مدت یک هفته لازم الاجرا دانست:

۱- کلیه فعالیت‌های آموزش حضوری در کانون‌های فرهنگی، فرهنگسراها، زبان‌سراها و موارد مشابه و همچنین برگزاری آزمون‌های حضوری ممنوع است.

۲- برگزاری همایش و اجتماعات فرهنگی و هنری، سینما، تئاتر، سالن مطالعه کتابخانه‌های عمومی و همچنین مراسم ترحیم ممنوع است.

۳- کلیه آرامستان‌ها و اماکن متبرکه سطح شهرستان تعطیل است.

۴- فعالیت مساجد صرفا به برگزاری نمازجماعت طبق دستورالعمل‌های ابلاغی محدود است. ضمناً نماز عبادی سیاسی، جمعه این هفته ۲۰ تیر ماه برگزار نخواهد شد.

۵- علاوه بر افزایش محدودیت‌ها، نظارت‌ها بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، پارک ها، شهربازی‌ها، گیم‌نت‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، مطب پزشکان، بانک‌ها، نقاط و محورهای توریستی و گردشگری سطح شهرستان تشدید می‌شود.

۶- بدیهی است با رعایت موازین بهداشتی در زمینه بیماری کرونا و بازگشت به شرایط عادی از سطح محدودیت‍‌ها کاسته می‌شود و در صورت تداوم شرایط موجود برای حفظ سلامت عمومی جامعه محدودیت‌های شدیدتری وضع خواهد شد.

به شهروندان توصیه اکید می‌شود از انجام سفرهای غیرضروری و حضور در اجتماعات خودداری کنند و در خارج از محیط خانه حتما از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول