اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شیرجه زدن در سد و روخانه‌های گلستان ممنوع است/ خطر مرگ در چند قدمی شناگران

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان از ممنوعیت شنا در دریاچه سدهای بزرگ و کوچک آبی، روخانه‌ها، انهار، کانال‌های آبیاری و زهکشی استان خبر داد.

شیرجه زدن در سد و روخانه‌های گلستان ممنوع است/ خطر مرگ در چند قدمی شناگران

جمشید بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به ممنوعیت شنا کردن در دریاچه سدهای بزرگ و کوچک آبی، رودخانه‌ها، انهار، کانال‌های آبیاری و زهکشی استان اظهار کرد: بی‌توجهی به هشدارها و توصیه‌های کارشناسی خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تاسیسات آبی برای شنا کردن ساخته نشده است، تصریح کرد: احتمال غرق شدن افرادی که بخواهند در مناطق ممنوعه شنا کنند وجود دارد، هیچ‌گونه امکاناتی برای امداد و نجات شناگران تمهید نشده است، مردم بدانند خطر مرگ در چند قدمی کسانی است که هشدارها را جدی نمی‌گیرند.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با بیان اینکه علایم و تابلوهای ممنوعیت شنا در مناطق مورد اشاره نصب شده است، افزود: در این زمینه اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی صورت می‌گیرد تا مردم را نسبت به این مهم آگاه کنند.

بهمنی ممنوعیت شنا در دریاچه سدها و تاسیسات آبی را یکی از سرفصل‌های قانونی برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم و از طرفی با توجه به شیوع ویروس کرونا استخرهای آبی تعطیلی است مردم به شنا کردن در سازه‌های آبی تمایل زیادی پیدا کردند که احتمال غرق شدن به دلیل موارد مطروحه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به مرطوب شدن و ایجاد لغزندگی حاشیه و حریم دریاچه‌های استان گفت: این شرایط وضعیت را برای شنا کردن خطرناک کرده است که عدم توجه و رعایت نکات ایمنی اتفاقات ناگواری را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/83001 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول