اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اعتبار۲۰۰ میلیاردی دهیاری‌های ملارد/ تلاقی کار بنیاد مسکن با دهیاری‌ها

فرماندار ملارد گفت: در سه سال گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌های این شهرستان اختصاص داده شد تا برای ایجاد توسعه و درآمدهای پایدار و اشتغالزایی سوق داده شود.

اعتبار۲۰۰ میلیاردی دهیاری‌های ملارد/ تلاقی کار بنیاد مسکن با دهیاری‌ها

سجاد برنجی فرماندار شهرستان ملارد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملارد اظهار کرد: دهیاری‌ها به عنوان نهادی نوپا هستند که با تجربه نوین برای کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: در راستای تقویت دهیاری‌های سراسر کشور، دولت سیاست‌های کلان خود را برنامه‌ریزی کرده و در این زمینه مبالغی از ارزش افزوده به دهیاری‌ها اختصاص یافت که موجب تقویت این نهاد مردمی در روستا و افزایش خدمت رسانی به مردم می‌شود. 

فرماندار ملارد یادآور شد: در شهرستان ملارد در سه سال گذشته مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان از محل منابع ارزش افزوده به دهیاری‌ها تعلق گرفته که این میزان قابل توجه است.

برنجی اضافه کرد: تأکید بر این است که این منابع به سمت ایجاد توسعه و درآمدهای پایدار و اشتغالزایی حرکت داده شود و از انجام پروژه‌های کم بازده خودداری شود و  بخشداران باید با نظارت جدی، هزینه کردهای مؤثر و کارآمدی بر این امر داشته باشند. 

تعیین تلکیف حریم روستاها

وی با اشاره به اهمیت موضوع تعیین تکلیف حریم روستاها ابراز کرد:  قانون تأکید بر مشخص شدن حریم روستاها دارد اما تاکنون هیچ‌گونه حریمی برای روستاها مشخص نشده و این مسئله توسعه آینده روستاها را با مشکل مواجه کرده و لازم است این حریم مشخص شده تا دهیاران بتوانند در روستاها نقش آفرینی و نظارت داشته باشند. 

فرماندار ملارد در پایان با بیان اینکه مسئله دیگر تعیین تکلیف وضعیت بنیاد مسکن در روستاها است، تصریح کرد: تلاقی کار بنیاد مسکن با دهیار و دهیاری موجب متضرر شدن مردم شده و دهیاری‌ها نمی‌توانند آن طور که باید در تسهیل امور به مردم خدمات رسانی کنند. 

به گزارش فارس، شهرستان ملارد دارای ۶۳ روستا است که ۳۶ روستای آن دارای دهیاری هستند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول