اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

استخدام ۲۰ هزار دانشجو معلم در کشور/ سهم خراسان‌جنوبی ۱۳۲ نفر

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی گفت: تعداد مهارت‌آموزان ماده ۲۸ تعداد استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری در کشور ۲۰ هزار نفر است که از این تعداد ۱۳۲ نفر در خراسان‌جنوبی جذب می‌شوند.

استخدام ۲۰ هزار دانشجو معلم در  کشور/ سهم خراسان‌جنوبی ۱۳۲ نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ایرج مهدی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به شیوه جدید برگزاری آزمون پودمان اول مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: این آزمون به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت دانشجویان ۲۰ تیرماه به‌صورت الکترونیکی و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ساعت شروع آزمون پودمان اول دوره مهارت آموزی سال ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان کشور، افزود: از امروز تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه سامانه آزمون آزمایشی برای آشنایی دانشجویان با محیط سامانه و رفع اشکالات احتمالی با نشانی Azmoon.cfu.ac.ir فعال است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بستر فرآیند آزمون پودمان اول دوره مهارت‌آموزان از طریق رایانه و موبایل در پردیس شهید باهنر بیرجند فراهم و دانشجویان فرصت دارند در مدت ۱۲۰ تا ۱۲۵ دقیقه به ۱۲۰ سؤال چهارگزینه‌ای پاسخ دهند، تصریح کرد: نتیجه این آزمون از عصر ۲۹ تیرماه در سامانه دانشگاه فرهنگیان قابل رؤیت است.

استخدام ۱۳۲ نفر در خراسان‌جنوبی

مهدی‌زاده یادآور شد: برای پذیرفته‌شدگان پودمان‌های اول و دوم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در کنار آموزش الکترونیکی بسته‌های یادگیری، آزمون‌های مستمر و پایانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پودمان سوم مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان نیز همراه با بازگشایی مدارس در سرکلاس‌های درس اجرا خواهد شد، گفت: آزمون جامع مهارت‌آموزان با توجه به شرایط کرونایی کشور همزمان با سراسر کشور در هفته اول دیماه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با اشاره به آزمون مهارت‌آموزی ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه برای تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق واحد دانشگاهی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علیمه علاقه‌مند به رشته معلمی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

مهدی‌زاده بیان داشت: پذیرفتگان آزمون ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله پودمان‌های مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان به‌صورت رسمی- آزمایشی و پیمانی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

برگزاری اردوهای جهاد علمی دانشگاه فرهنگیان

وی با بیان اینکه تعداد مهارت‌آموزان ماده ۲۸ تعداد استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری در کشور ۲۰ هزار نفر است، گفت: از این تعداد ۱۳۲ نفر در خراسان‌جنوبی جذب می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مراکز تربیت معلم استان قدمت بیش از ۳۰ ساله‌‌ای دارند، افزود: دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۹۱ فعالت خود را در استان دو پردیس دخترانه امام سجاد(ع) با ۵۵۰ دانشجو، پسرانه شهید باهنر بیرجند با ۸۶۰ دانشجو و واحد آموزشی دخترانه بنت‌الهدی صدر فردوس با ۱۶۰ دانشجو به‌صورت کارشناسی پیوسته آغاز کرده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی یک دانشگاه ماموریت‌گرا است، گفت: در شرایط کرونایی کشور با همکاری دانشگاه بیرجند سامانه lms پردیس‌های این دانشگاه فعال شده و با بهره‌گیری از سامانه یادگیری الکترونیک کلاس‌های آموزشی و همچنین آزمون‌های دروس ارائه شده به‌صورت مجازی با بهترین کیفیت برگزار گردید.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی در ایام کرونایی، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در دو حوزه اردوهای جهادی کمک به جمع‌آوری و توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی و همچنین اردوهای علمی برای آموزش دانش‌‌آموزان مشکل‌دار به‌صورت کلاس‌های مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

انتهای‌پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول