اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

با یک کلیک زائر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی شوید+لینک

با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط پیش آمده که حضور در اماکن مذهبی را به صورت موقت محدود کرده است، شما می توانید به صورت مجازی به مزار حاج قاسم سلیمانی بروید.

با یک کلیک زائر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی شوید+لینک

به گزارش خبرنگار مجله فارس پلاس، 13 دی ماه سال 98 بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در حمله بالگردهای آمریکایی تایید کرد.

خبری که داغ بر دل مردم نشاند و تمام ایران را عزادار کرد و هنوز هم با گذشت چندماه از این حادثه تلخ، وقتی اسم حاج قاسم می‌آید اشک مهمان چشم عاشقانش می‌شود.

سردار سلیمانی نوروز سال 98 در میان گلزار شهدای کرمان وصیت می‌کند که او را در کنار همرزم شهیدش «شهید یوسف‌اللهی» به خاک بسپارند و پس از شهادت این وصیت عملی شد و شهید سلیمانی به جمع یاران دیرینش پیوست.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان درباره‌ وصیت ایشان مبنی بر تدفین در گلزار شهدای کرمان می‌گوید: «شب عید نوروز 98 حاج‌قاسم سر قبر مادر همسرش رفت و فاتحه خواند و بعد وسط گلزار شهدای کرمان ایستاده بود، همراهان سردار کنار بودند و ایشان وسط گلزار تنهای تنها بود و گریه می‌کرد.

من جلو رفتم و همراهش شدم و گفتم این گلزار هزار و 11 شهید دارد، سردار سلیمانی گفت ان‌شاءالله من هزار و دوازدهمی باشم که گفتم ان‌شاءالله 120 سال زنده باشیم و خدمت کنی.

به سردار گفتم نظرت این بوده که بعد از 120 سال که شهید شدی نزدیک شهید یوسف‌اللهی دفن شوی و این مسأله را به آقایان رجایی و نامجو پیغام داده‌ای؟ سردار گفت: حالا اگه نشد همان نزدیکی و دور و برها.»

هر چند که کرمانی‌ها به دلیل شیوع کرونا برای ایام تعطیلات نوروز نتوانستند پذیرای مهمانان حاج قاسم سلیمانی باشند اما مردم دیار کریمان در طول این روزها سردار را تنها نگذاشتند، هر زمان حتی نیمه‌های شب عده‌ای در گوشه و کنار گلزار شهدا و اطراف مزار حاج قاسم سلیمانی در حال درد دل با فرمانده ای بودند که در زمان حیاتش همیشه سنگ صبور خانواده‌های شهدا بود.

حالا بنیاد «مکتب حاج قاسم» منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اقدام به راه‌اندازی تور مجازی زیارت مزار شهید سلیمانی کرده تا در این روزها و در شرایطی که ویروس کرونا شیوع بیشتری پیدا کرده و امکان سفر وجود ندارد، مردم بتوانند به راحتی و از راه تور به مزار سردار دل‌ها بروند.

برای ورود به این تور مجازی شما باید ابتدا اینجا کلیک کنید و پس از آن صفحه ای برای شما به نمایش در ‌می‌آید که به شما این امکان را می‌دهد یا از طریق موبایل و یا از طریق کامپیوتر به تماشای گلزار شهدا بروید، پس از انتخاب شما هم می‌توانید به سمت ورودی و هم می‌توانید به سمت درب مسجد گلزار شهدای کرمان بروید.

در این تور سیستم (VR) یا همان واقعیت مجازی هم تعبیه شده که در صورت داشتن امکانات بیشتر می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر روی ورودی کلیک کنید می‌توانید از سه درب مسجد، درب شرقی و درب شمالی وارد شوید اما درب مسجد مسیر را آسان‌تر می‌کند و شما را مستقیم به مزار شهید سلیمانی می‌رساند و از آنجا می‌توانید در گلزار شهدا خلوت کنید و هرچه در دل دارید با شهدای آرام‌گرفته در این گلزار بگویید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول