اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

قطع حمایت از سرمایه گذاری در صنایع اشباع شده

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از معرفی صنایع اشباع به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: یکی از مهمترین جهت‌گیری‌ها تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به ویژه طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است.

قطع حمایت از سرمایه گذاری در صنایع اشباع شده

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، علیرضا هادی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان برنامه‌ریزی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها، افزود: بیش از 12 هزار و 800 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با 24 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال بیش از 470 هزار نفری در سراسر کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: از این میان نزدیک به 3900 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصدی که حدود 83 هزار میلیارد تومان و اشتغال 165 هزار نفر در کشور در حال راه اندازی است.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استان‌ها تمام تلاش خود را برای رصد، پایش و رفع موانع تکمیل طرح‌ها داشته باشند و این موضوع باید یکی از مهمترین برنامه سازمان های استانی باشد.

هادی بیان کرد: برای امسال پویش ملی «تولید، تداوم امید» شکل گرفته که از میان همه طرح‌های موجود، تعداد 200 طرح ملی و مهم که به لحاظ سرمایه‌گذاری ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، صادرات و ... برای وزارتخانه اولویت‌ داشته، انتخاب شده است و تمام تلاش خود را به صورت ویژه برای اتمام این طرح ها، در سال جاری انجام خواهیم داد.

وی گفت: استان‌ها برای این پویش با جدیت عمل کنند و موانع اتمام این 200 طرح را به صورت ویژه بررسی کنند تا همه آن ها طبق زمان بندی انجام پذیرد.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: صنایع اشباع را مشخص کردیم و به صورت رسمی هم اعلام نمودیم و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنیم وارد این صنایع نشوند.

هادی تأکید کرد: به دنبال ممنوعیت برای عدم صدور جواز برای صنایع اشباع نیستیم ولی همه استان‌ها به سرمایه‌گذاران جدید توصیه کنند که وارد این صنایع نشوند و ما هم در تخصیص تسهیلات و ... از این صنایع حمایت نخواهیم کرد.

وی افزود: باید سرمایه‌گذاران را به طرف صنایع اولویت‌دار و پیشران کشور سوق داد.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: استان‌ها تلاش کنند سرمایه‌گذاران جدید به جای آنکه کار خود را از نقطه صفر شروع نمایند به طرف واحدهای تعطیل و یا طرح‌های نیمه‌تمام برود تا در زمان و سرمایه دچار، اتلاف نشویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول