اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نماینده آمریکا برای مذاکره درباره کره شمالی وارد سئول شد

قائم مقام وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی وارد سئول شد تا گفت‌وگوهایی دو روزه را درباره وضعیت شبه‌جزیره کره با مقامات کره جنوبی داشته باشد.

نماینده آمریکا برای مذاکره درباره کره شمالی وارد سئول شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هواپیمای «استفان بیگان» قائم مقام وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی در یک پایگاه نظامی آمریکا در جنوب سئول به زمین نشست. به گزارش «رویترز»، او قرار است روز چهارشنبه و پنجشنبه با مقامات کره جنوبی دیدار کند.

پیش از این دبیرکل امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی، کره جنوبی را به برداشت نادرست از بیانیه کره شمالی در رد «شایعه بی‌موقع» در خصوص نشستی دیگر بین رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا متهم کرده بود.

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد نیازی به برگزاری نشستی دیگر بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن نیست. این اظهارنظر چند روز بعد از آن بیان شد که رئیس‌جمهور کره جنوبی که واسطه شکل‌گیری مذاکرات بین «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» شده بود، خواستار دیدار دو طرف قبل از انتخابات آمریکا در ماه نوامبر شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی «کِی‌سی‌ان‌اِی» به نقل از مسئول امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد: زمان آن رسیده که (کره جنوبی) از مداخله در امور دیگران دست بکشد، اما به نظر می‌رسد درمان یا تجویزی برای عادت بد آن وجود ندارد. یک بار دیگر به صراحت اعلام می‌کنم که ما قصد نداریم با آمریکا رو در رو به گفت‌وگو بنشینیم.

تحلیلگران معتقدند کره شمالی تا پیش از انتخابات آمریکا در ماه نوامبر با این کشور وارد مذاکره جدی نخواهد شد زیرا این امکان وجود دارد که رهبری آمریکا تغییر کند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از «یک مقام دولت آمریکا» خبر داد که نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی قرار است امروز به همراه یک هیئت وزارت خارجه این کشور به سئول سفر و با مقام‌های کره جنوبی درباره کره شمالی رایزنی کند.

طبق این گزارش، هدف از سفر استفان بیگان، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی به سئول، تلاش برای احیای مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره است.

به گفته منابع دیپلماتیک انتظار می‌رود این مقام ارشد آمریکایی چند روزی را  در کره جنوبی مانده و نشستهای غیر رسمی با مقامات این کشور برگزار کند و سپس عازم ژاپن شود. 

 این در حالی است که روزنامه ژاپنی «یومیوری شیمبون» به نقل از مقامات مطلع  نوشت که  بیگان  در تلاش برای برگزاری یک نشست با مقامات کره شمالی در اوئل جولای ( تیر) در شهر «پانمونجوم» در کره شمالی است.

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد هیچ برنامه فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با آمریکا ندارد مگر این که واشنگتن از «سیاست‌های خصمانه» خود در قبال پیونگ‌یانگ دست بکشد. این اظهارات از سوی «چو سون هوئی» معاون اول وزیر خارجه کره شمالی بعد از آن بیان شد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ پنجشنبه گذشته به خبرنگاران در نیویورک گفت که شاید ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دیداری دیگر با کیم جونگ اون داشته باشد.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، پایان رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.

رهبر کره شمالی در حالی سال ۲۰۲۰ را آغاز کرد که قول داد بازدارندگی هسته‌ای کشورش در مقابل تحریم‌ها و فشارهای «گانگستری» آمریکا را تقویت کند. کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود دیگر به ترامپ اجازه نخواهد داد از این دیدارها به عنوان دستاورد سیاست خارجی خود بهره‌برداری کند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول