اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ویژه در آمریکا به 42.58 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ویژه در آمریکا کاهش یافت.

تشدید کرونا، به هرگونه بهبود در تقاضا برای سوخت خسارت می‌زند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 52 سنت کاهش 42.58 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام امریکا با 60 سنت کاهش 40.03 دلار معامله شد.

با توجه به اینکه 16 ایالت آمریکا، در افزایش ابتلا به کووید 19 در5 روز نخست ماه جولای رکورد زدند. این وضعیت بر نگرانی‌ها در مورد اقدامات عمومی محدودیت‌زا که به کاهش تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین کشور مصرف‌کننده نفت منجر خواهد شد، دامن زده است.

فلوریدا دوباره محدودیت‌هایی برای بازگشایی‌های مراکز اقتصادی اعلام کرده است.

بخش‌های دیگر جهان نظیر استرالیا نیز تحت تاثیر موج جدید شیوع کرونا قرار گرفت.

میشل مک‌کارتی، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «احتمال کاهش تقاضا با اعلام دوباره قرنطینه بسیار زیاد است و این با نگرانی در مورد نظم اوپک پلاس، بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.»

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار نفت گفت: «نفت در بازه محدودی در نوسان است و با امید به بهبود اقتصادی در آسیا و اروپا و از طرفی با نگرانی در مورد امریکا و بخش‌های دیگر جهان به تعادل رسیده است.این بدان معناست که، حرکت قیمت نفت به شدت نیازمند نیروی حرکت دهنده ای است تا به یک سوی متمایل شود.»

کشورهای عضو اوپکپلاس در ماه جولای برای سومین ماه متوالی 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود کاستند اما از ماه بعد این رقم را به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهند. یعنی همزمان با تقاضا برای سوخت به ویژه بنزین در آمریکا تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته، بر میزان تولید خود می‌افزایند.

بانک ANZ در یادداشتی نوشت: « تقاضا برای مسافرت تابستانی در امریکا کم است و تقاضا برای بنزین را کاهش داده است.»

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول