اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وضعیت قرمز کرونا در کل گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از قرمز شدن تمامی شهرهای گلستان خبر داد و گفت: فقط دو شهر علی‌آبادکتول و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی هستند اما تمامی پروتکل‌های وضعیت قرمز برای این دو شهر نیز اجرا می‌شود.

وضعیت قرمز کرونا در کل گلستان

عبدالرضا فاضل دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه از امروز وضعیت تمامی شهرهای گلستان در شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: فقط دو شهر علی‌آبادکتول و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی هستند اما تمامی پروتکل‌های وضعیت قرمز برای این دو شهر نیز اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: متاسفانه مهمترین عامل شیوع ویروس در استان برگزاری مراسم‌های عزاداری و عروسی و ایجاد تجمع‌های غیرضروری است.

فاضل بیان کرد: در حال حاضر براساس پایش انجام شده از بیماران بستری، بیش از 90 درصد بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان اظهار دارند که روزهای گذشته در مراسم عروسی حضور داشته و علائم آنها پس از شرکت در عروسی بروز پیدا کرده است.

وی با اشاره بر اینکه برگزاری تمامی مراسم‌های عزاداری و عروسی با توجه به وضعیت موجود در استان و براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ممنوع است، گفت: براساس این مصوبه حتی برگزاری مراسم عروسی در اماکن خصوصی و منازل نیز ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، گشت‌های مشترک شبکه بهداشت و دستگاه‌های نظارتی، قضایی و انتظامی به منظور کاهش شیوع ویروس و حفظ سلامتی مردم بر عملکرد تالارها نظارت خواهند کرد و در صورت تخلف بلافاصله تالارهای متخلف پلمب خواهند شد.

فاضل گفت: دهیاران و فرمانداران موظف شدند هرگونه برگزاری مراسم عروسی و عزاداری را گزارش و با هماهنگی مرجع قضایی برخورد لازم با آنها صورت گرد.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس است و از مردم تقاضا دارم در استفاده از ماسک کوتاهی نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: تقاضا دارم علاوه بر سلامتی خود به سلامتی و توان کادر درمانی استان نیز توجه کنند، همکارانم در وضعیتی هستند که با سختی و تلاش شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند.

فاضل بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان پنج آذر گرگان تمامی تخت‌های در نظر گرفته شده برای بستری بیماران کرونا پر شده و بیمارستان صیاد شیرازی نیز در حالت آماده باش کامل است.

وی در پایان گفت: مهمترین مشکل ما تامین اکسیژن برای بیماران است و با توجه به وضعیت موجود روزانه در تلاش هستیم با تهیه و شارژ کپسول‌های اکسیژن، این موضوع را در بیمارستان‌ها تامین کنیم و تقاضا دارم مردم با رعایت نکات بهداشتی وضعیت ورودی بستری بیمارستان‌ها را افزایش ندهند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول