اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی نژاد تکذیب شد

سازمان انرژی اتمی وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی نژاد را تکذیب و اعلام کرد:هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده است.

وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی نژاد تکذیب شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد را تکذیب کرد.

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد:در پی انتشار ادعای کذب عناصر ضد انقلاب در رسانه‌ها مبنی بر وقوع انفجار در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی نژاد اردکان در استان یزد، به آگاهی می‌رساند هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده است و ادعای عناصر ضد انقلاب در خارج کشور به منظور همراهی با رژیم تروریست و جنگ‌طلب صهیونیستی و در راستای فضاسازی رسانه‌ای، ایجاد ناامیدی و همراهی با فشار حداکثری شیطان بزرگ به ملت سربلند ایران اسلامی است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که عکس‌های انتشار یافته ماهواره‌ای نیز مربوط به این مجتمع نیست.

امروز در برخی سایت‌ها خبری مبنی بر وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید داریوش رضایی‌نژاد منتشر شد.

کارخانه و مجتمع تولید کیک زرد شهید داریوش رضایی‌نژاد با ظرفیت ۶۰ تن در سال توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد و در سال ۱۳۹۲ رسما افتتاح شد.این کارخانه از ابتدای سال ۱۳۹۵ به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و می‌تواند سنگ معدن استخراجی از معدن ساغند یزد را با ظرفیت بالاتری به کیک زرد مورد نیاز در کارخانه UCF اصفهان تبدیل کند.

کارخانه اردکان واقع در ۳۰ کیلومتری اردکان و ۱۸۰ کیلومتری شمال استان یزد سالانه ۶۷ تن کیک زرد با غنای ۷ دهم درصد تولید می‌کند.

کارخانه تولید کیک زرد اردکان به عنوان دومین کارخانه تولید کیک زرد در کشور است.

لازم به ذکر است بامداد پنجشنبه ۱۲ تیر ماه به دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در حال تکمیل در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. آنگونه که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

در همین خصوص «کیوان خسروی» سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی عصر (جمعه) ۱۳ تیر ماه اعلام کرد: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید مصطفی احمدی روشن در نطنز را به صورت دقیق مشخص کرده و فرضیه های مختلف در مورد علت این رخداد با بررسی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده، علت اصلی حادثه مشخص شده ولی به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول