اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سهمی به قدر یک آجر!

این روزها شما هم می‌توانید مدرسه بسازید یا در ساخت واحد آموزشی برای آینده‌سازان کشورمان سهیم شوید؛ حتی با یک آجر!

سهمی به قدر یک آجر!

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: «آجر به آجر»، عنوان پویشی است که این روزها در سراسر ایران اسلامی به راه افتاده و هدف اصلی آن، گسترش و توسعه فرهنگ مشارکت مردمی در امر مدرسه‌سازی است.

این طرح می‌کوشد تا به‌منظور حضور افراد خیر با هر سطح از توان مالی، زمینه لازم را فراهم آورد و با این رویکرد، عزمی جمعی در راه سهیم شدن آحاد مردم و نیکوکاران در امر مقدس مدرسه‌سازی آغاز شده است.

در قالب طرح «آجر به آجر»، آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای سازماندهی شده و قادر خواهند بود نقش خود را در آینده فرزندانمان به‌خوبی ایفا کنند؛ در استان سمنان نیز مدت‌هاست تلاش می‌شود تا این طرح به بهترین شکل ممکن به مرحله اجرا درآید.

کمک‌های میلیاردی خیران سمنانی

سعید هژبری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در این باره گفت: طرح تحولی آجر به آجر به‌منظور ساماندهی کمک‌های خرد خیران برای مدرسه‌سازی اجرا می‌شود.‌

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹، اعتبارات ردیف تکمیل فضای مشارکتی خیرین را تا سه برابر افزایش داده که نشان‌دهنده توجه جدی دولت به تأمین اعتبار جهت احداث و تکمیل فضاهای آموزشی دارد.‌

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: در اجرای طرح آجر به آجر به هر میزان که توسط خیران استان در امر مدرسه‌سازی مشارکت شود، دولت نیز سه برابر آن را اختصاص خواهد داد.

هژبری بیان کرد: با توجه به طرح آجر به آجر، سقف ۳۰ میلیارد تومان کمک برای استان در نظر گرفته شد که برای تحقق اهداف مهم این امر، مسؤولان استان این عدد را تا ۵۰ میلیارد تومان افزایش دادند که تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن توسط خیران تأمین شده است.

«انجام تکالیف» خود را منوط به «ایجاد تکلیف» نکنید

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان هم با اشاره به برگزاری طرح آجر به آجر  که با هدف سامان‌بخشی کمک‌های خرد خیران در امر مقدس مدرسه‌سازی در حال اجراست، گفت: این اقدام از جمله طرح‌های بسیار خوبی است که می‌تواند موجب مشارکت تمامی اقشار جامعه با هر توانمندی و بضاعت مالی در امر مدرسه‌سازی باشد. 

او با تذکر اینکه نباید برای تأمین اعتبارات، برای مردم به‌صورت غیرقانونی تکلیف ایجاد شود، از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواست تا انجام تکالیف قانونی خود را منوط به ایجاد تکلیف برای دیگران نکند و اعتبارات در نظر گرفته شده را طبق قوانین اختصاص دهد.‌

تلاشی برای برقراری عدالت آموزشی

مردم نیکوکار و همیشه در میدان استان سمنان می‌توانند تنها با اهدای هزینه خرید حتی یک آجر، در کار زیبای مدرسه‌سازی سهیم شوند و نقشی برای تأمین فضای آموزشی موردنیاز آینده‌سازان ایران اسلامی ایفا کنند.

در قالب طرح «آجر به آجر» کوشش می‌شود تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نماند و همه بتوانند لذت حضور در واحدهای آموزشی را تجربه کنند و در مدرسه‌ای با کیفیت و امکانات مناسب به تحصیل بپردازند.

در راستای اجرای سند تحولی مشارکت‌های مردمی که به طرح «آجر به آجر» موسوم گشته، لزوم مشارکت همگانی در امر مقدس مدرسه‌سازی بیش از پیش تبیین می‌شود و امید است همه مردم مشارکت حداکثری در اجرای این طرح داشته باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول