اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مسکو: برخلاف آمریکا، روسیه هرگز با طالبان همکاری نکرده است

رئیس شورای امنیت فدرال روسیه با بیان اینکه آمریکا در شکل گیری جنبش طالبان در افغانستان نقش داشته است تاکید کرد که مسکو هرگز با طالبان همکاری نکرده است.

مسکو: برخلاف آمریکا، روسیه هرگز با طالبان همکاری نکرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت فدرال روسیه در مصاحبه با یک هفته نامه تاکید کرد که مسکو هرگز با طالبان افغانستان همکاری نکرده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: «اگر صادقانه بگوییم، این آمریکا بود که به تشکیل جنبش طالبان کمک کرد و در دهه 1980 میلیاردها دلار در حمایت از مجاهدین افغانستان هزینه کرد که بعدها بخش اعظمی از نیروهای تروریستی را نه تنها در افغانستان که در کل منطقه تشکیل دادند. 

پاتروشف در ادامه تاکید کرد که در مقابل روسیه هرگز با طالبان همکاری نکرده است و حتی دیوان عالی روسیه در سال 2003 طالبان را به عنوان گروه تروریستی معرفی کرده است. 

اظهارات این مقام روس در واکنش به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز مطرح شده است که در آن ادعا شده است روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان پول می‌پرداخته است.

این ادعا از سوی کاخ سفید قویا تکذیب شد و سازمانهای اطلاعاتی آمریکا نیز اخیرا اعلام کردند در این زمینه شوهد و مدارک مستحکمی وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول