اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزیر علوم: مشکلی برای برگزاری کنکور نیست

وزیر علوم درباره امکان تغییر زمان برگزاری کنکور، اظهار داشت: مشکلی برای برگزاری کنکور نیست.

وزیر علوم: مشکلی برای برگزاری کنکور نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر علوم برگزار شد.

در همینز زمینه، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون که منصور غلامی وزیر علوم هم حضور داشت، اظهار داشت: در ابتدای جلسه اعضای کمیسیون تبادل‌نظری در مورد مباحث دانشگاه‌ها را داشتند اما با ورود وزیر علوم وی در ابتدا گزارش خود را درباره آخرین وضعیت دانشگاه‌ها و مباحث مرتبط با این وزارتخانه بیان کرد.

وی افزود: غلامی در مباحث خود به جایگاه علمی کشور و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی صحبت کرد ضمن اینکه اعضای این کمیسیون هم در این باره اظهارات خود را بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: حقوق کارکنان دانشگاه‌ها که در فضای مجازی به صورت گسترده از سوی کارمندان آن دنبال می‌شود، نگرانی‌های خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره کنکور و تأثیرات ویروس کرونا برای برگزاری آن و تعجیل و یا تأخیر در زمان برگزاری، مشکلات دانشگاه پیام نور، مدیریت دانشگاه‌ها، مشکلات کارکنان و دغدغه کارکنان آنها بخشی از مباحثی بود که نمایندگان مجلس در حضور وزیر علوم به آن پرداختند.

فلاحی گفت: مشکلات تبدیل وضعیت مربیان دانشگاه‌ها نگرانی مسئولان علمی و آموزشی کشور از اینکه ارتقای رتبه اعضای هیأت علمی فقط با مقالات ISI است و تعارض منافع در این وزارتخانه، که برخی افراد خاص دانشگاه غیر انتفاعی دارند و مسائل مربوط به دانشگاه‌ جامعة‌الامصطفی العالمیه که ظرفیت بالقوه‌ای در نظام جمهوری اسلامی برای صدور انقلاب محسوب می‌شود از دیگر مباحثی بود که نمایندگان به آن پرداختند.

وی افزود:‌ وزیر علوم در مباحث خود به این موضوع تأکید کرد که جایگاه علمی ایران نسبت به حضورمان در منطقه و جایگاه‌مان در آن بسیار مؤثر است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین درباره زمان برگزاری کنکور هم گفت: وزیر علوم در این جلسه اعلام کرد مشکلی برای برگزاری کنکور نیست اما چون اعضای این کمیسیون معتقد بودند که تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بر عهده ستاد کرونا بوده و مبنای برگزاری آن مصوبه ستاد کرونا است به همین دلیل وزیر علوم بابت موضوع عنوان کرد که جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول