اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پرداخت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی سپاه در روستاهای قروه

تسهیلگر صندوق‌های قرض‌الحسنه سپاه ناحیه قروه گفت: تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای کارآفرینی در روستاهای قروه پرداخت شده است.

پرداخت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی سپاه در روستاهای قروه

پریسا خداویسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: در سال ۹۷ در روستاهای محروم قروه مردم را به پس‌انداز در صندوق‌های قرض‌الحسنه تشویق کردیم چرا که این حرکت خداپسندانه موجب محرومیت‌زدایی خود آنها شد.

تسهیلگر صندوق‌های قرض‌الحسنه سپاه ناحیه قروه گفت: ۳ سال است در زمینه ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه سپاه ناحیه قروه در مناطق محروم این شهرستان فعالیت داریم.

وی در مورد اجرای این طرح سپاه ناحیه قروه در مناطق روستایی محروم تصریح کرد: در کلاس‌های آموزشی که برگزار شد مردم به این باور اعتقاد پیدا کردند که پس‌انداز در این صندوق‌ها موجب اشتغالزایی جوانان و زنان سرپرست خانوار می‌شود.

خداویسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که قرض‌الحسنه یک شجره طیبه است، افزود: طرح ایجاد صندوق قرض‌الحسنه در روستاهای محروم و حاشیه شهر قروه دسترسی افراد نیازمند به تسهیلات مالی را بدون سود شبیه بانک‌ها فراهم ساخته است و هر قشری از جامعه می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

تسهیلگر سپاه ناحیه قروه در مورد طرح کارآفرینی زنان روستایی گفت: اعضای صندوق قرض‌الحسنه بر اساس مشاغل موجود منطقه محل سکونت تسهیلات دریافت می‌کنند و کسب و کار آنجا را راه‌اندازی می‌کنند.

خداویسی که حالا پس از ۳ سال امید زیادی به کارآفرینی زنان روستایی قروه دارد ادامه داد: در این طرح اجرایی شده توسط سپاه ناحیه قروه، زنان در مشاغلی مانند فرش‌بافی، خیاطی، تولید لبنیات، ترشیجات، شوریجات، بسته‌بندی سبزی‌های خشک، سبزی خردکنی، آبغوره و آبلیموگیری، پرورش مرغ بومی، دامپروری سنتی، صنایع دستی،کلاش‌بافی و...مهارت کافی را به دست آوردند و در آینده نزدیک طرح گلیم بافی را اجرا خواهند کرد.

خداویسی در مورد مزایای کارافرینی زنان روستایی در درآمدزایی آنها اظهار داشت: در این طرح زنان روستایی یاد گرفتند آنچه را که نیاز دارند خود تولید کنند و به قدری پیشرفت داشته‌اند که کسبه‌های شهر برای خرید به آنها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت صندوق قرض‌الحسنه کارآفرینی روستایی در قروه اظهار داشت: ۴۶ صندوق قرض‌الحسنه با ۵۲۰۰ نفر عضو در روستاهای قروه و سطح شهرستان فعال است که از این میزان یک هزار و ۱۵۴ نفر تسهیلات کارآفرینی دریافت کرده‌اند، همچنین میزان این تسهیلات قرض‌الحسنه بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

به گفته تسهیلگر صندوق قرض‌الحسنه سپاه ناحیه قروه، هر متقاضی با هر مقدار پس‌انداز با گذشت چند ماه می‌تواند ۱۰ برابر موجودی خود تسهیلات قرض‌الحسنه کارآفرینی دریافت کند.

شایان ذکر است، این بانوی ۳۰ ساله قروه‌ای تا کنون دو بار در جشنواره کارآفرینی استانی رتبه برتر را کسب کرده است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول