اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خاموشی چراغ برخی کارخانجات «کیش» با یک بخشنامه/ تولیدکننده کیشوندی: شرایط‌مان سخت است؛ فرصت می‌خواهیم!

مدیرعامل شرکت اوپال سپهر کیش تصریح کرد: بخشنامه ممنوعیت ورود کالاهای مبتنی بر ارزش افزوده به داخل کشور برای کالاهای گروه 4، برخی کارخانه‌های تولیدی در کیش را به سمت تعطیلی کشانده است.

خاموشی چراغ برخی کارخانجات «کیش» با یک بخشنامه/ تولیدکننده کیشوندی: شرایط‌مان سخت است؛ فرصت می‌خواهیم!

به‌گزارش خبرگزاری فارس از کیش، این روزها شاید افزایش بی‌رویه تعداد مناطق آزاد و بی‌نظمی‌های به‌وجود آمده در آنها توأم با وضعیت نابسامان ارز در کشور باعث شده یکسری بخشنامه‌های جدید برای مناطق آزاد ابلاغ شود، بخشنامه‌هایی که در تضاد با قوانین مناطق آزاد است و بلای جان فعالان اقتصادی و مردم ساکن این مناطق شده است.

به‌طور مثال همین چند هفته قبل بود که دیوان عدالت اداری رأی به اخذ مالیات از کارمندان دولتی ساکن در این مناطق داد، حالا فعالان اقتصادی کیش از صدور بخشنامه‌ای می‌گویند که ورود کالاهای تولیدی مبتنی بر ارزش افزوده (تولید شده از واردات مواد اولیه خارجی) برای کالاهای گروه 4 به کشور ممنوع است.

رحیم حسینی مدیرعامل شرکت اوپال سپهر کیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از وضعیت نیمه‌تعطیل کارخانه خود با ابلاغ این بخشنامه خبر داد و عنوان کرد: حدود 25 سال است وارد کننده هستم و سال 95 با استناد به کمیسیون ارزش افزوده در منطقه آزاد کیش به‌سختی توانستیم نمایندگی یک برند معتبر را اخذ کنیم و اقدام به راه‌اندازی کارخانه تولیدی ظروف کردیم، مواد اولیه را از امارات و چین می‌آوریم و کالاهای تولیدی را به کشور و مناطق آزاد می‌فروشیم، استقبال بسیار خوبی از تولیدات ما شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون ارزش افزوده که ما به استناد آن کارخانه را راه‌اندازی کردیم، افزود: پیش از این بخشنامه می‌توانستیم 65 درصد کالای تولیدی را را وارد کشور کنیم و 35 درصد را یا صادر کنیم و یا در مناطق آزاد دیگر ببریم، اکنون این بخشنامه جدید می‌گوید که شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید و باید تمام کالای تولیدی را صادر کنید و گمرک اجازه وارد کردن کالا به سرزمین اصلی به ما نمی‌دهد.

حسینی ادامه داد: قالب ظروف ما برای سلیقه و ذائقه ایرانی‌ها طراحی شده است و نمی‌توانیم محصولات را به خارج از کشور صادر کنیم، برای اینکه مواد اولیه ایرانی وارد کنیم و با آنها ظروف بسازیم باید تغییر سیستم بدهیم و تجهیزاتمان را به‌کلی تغییر بدهیم، که برای این کار هم نیاز به زمان داریم تا یک سرمایه‌گذار پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت اوپال سپهر اظهار داشت: حدود 90 نفر نیرو در دو فاز تولید ظروف داشتیم، روزانه 20 تن ظروف شیشه‌ای و 10 تن آرکوپال تولید می‌کردیم، در حال حاضر فقط یک فاز ظروف شیشه‌ای فعال است، 60 نفر مشغول به‌کار هستند و 30 نفر بیکار شدند، به‌زودی هم همین 60 نفر تعدیل نیرو می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروهای ما هم از قشر ضعیف جامعه هستند، یکسری را از کمیته امداد گرفتیم، اکنون در شرایط بسیار سختی قرار داریم و کسی هم صدای ما را نمی‌شنود.

این فعال اقتصادی گفت: ما بر اساس یک مصوبه سرمایه‌گذاری کردیم، به‌غیر از سرمایه‌ای که گذاشتیم باید اجاره سوله‌ها و دیگر هزینه‌ها را هم بدهیم، در وضعیت خیلی بدی قرار داریم، به مدیرعامل سازمان نامه نوشتیم، بخشنامه را هم ضمیمه کردیم، درخواست ما در این شرایط این است که حداقل فرصت کافی برای تغییر سیستم کارخانه را به ما بدهند تا بتوانیم 100درصد تولیدی را خودمان انجام دهیم، اکنون در اول راه هستیم و هزینه تغییر دستگاه‌ها بالاست.

انتهای پیام/ 88043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول