اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۳۰۰ روستا در اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شود/ خشکسالی ۸۰ درصد مساحت استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حدود ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و آبرسانی سیار به عشایر در مناطق استان نیز انجام می‌شود.

۳۰۰ روستا در اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شود/ خشکسالی ۸۰ درصد مساحت استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت اقلیم خشک و نیمه خشک اصفهان اظهار داشت: ۸۰ درصد مساحت استان اصفهان مواجه با شرایط خشکسالی است و حدود ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و آبرسانی سیار به عشایر در مناطق استان نیز انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که الگوی مصرف بهینه آب به ادارات استان اصفهان ابلاغ شده است، افزود: ادارات باید مصرف آب را از طریق نصب لوازم کاهنده مصرف آب، کنترل آبیاری فضای سبز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و آبیاری قطره‌ای و بارانی تا ۲۰ درصد کاهش دهند.

وی با بیان این‌که ادارات باید مصرف برق را نیز تا ۲۰ درصد کاهش دهند، گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب در بخش ساختمان، صنعت و اداری باید رعایت شود، به صنایع استان اعلام کردیم که بازچرخانی آب را در صنعت داشته باشند و فضای سبز را مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری کنند و به شهرداری‌ها هم ابلاغ کرده‌ایم که باید سیستم آبیاری فضای سبز را از آب شرب جدا کنند و سیستم‌های فضای سبز را مجهز به آبیاری قطره‌ای و بارانی کنند.

شیشه‌فروش با بیان این‌که توسعه گلخانه‌ها و روش‌های آبیاری و قطره‌ای را به کشاورزان توصیه کرده‌ایم، عنوان کرد: تا کنون ۱۳۰ هزار هکتار طرح‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی در سطح استان اصفهان اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به این‌که طرح جامع مدیریت خشکسالی در بخش کشاورزی و شرب باید تهیه شود، بیان کرد: پیک مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر است و همه ادارات باید در این ساعات سیستم‌های سرمایشی را کمتر استفاده کنند و لامپ‌ها را تبدیل به لامپ کم مصرف کنند و روزهای تعطیل هم خاموش کنند.

وی با تأکید بر این‌که صرفه‌جویی در مصرف آب در فصل تابستان بسیار مهم است و شهروندان باید مصرف بهینه آب را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: در بخش آب شرب شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده تا مشکلی ایجاد نشود، شرکت آب و فاضلاب استان زون‌بندی شبکه را انجام داده تا کنترل فشار در همه مناطق انجام شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول