اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هیأت‌الرضایی‌ها‌ گنج به روستاها بُردند/ اشتغال‌زایی برای ۱۵۰۰ خانواده

هیأت‌الرضا (ع) تهران در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند روستایی که در اثر شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات معیشتی شده‌اند، طرح «گنج روستا» را اجرایی و تاکنون به ۱۵۰۰ خانواده جوجه چندروزه، مرغ تخم‌گذار و گوشتی اهدا کرده‌ است.

هیأت‌الرضایی‌ها‌ گنج به روستاها بُردند/ اشتغال‌زایی برای ۱۵۰۰ خانواده

عماد محمدی یکی از اعضای اجرایی طرح گنج روستا هیأت الرضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌ها و کمک‌رسانی‌های این هیأت در ایام شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: شیوع این ویروس منحوس در کشور موجب تحمیل مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌های مختلف شد و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل تعطیلی کسب‌وکارها از لحاظ اقتصادی و معیشتی با مشکل مواجه شدند.

تشریح تلاش‌های هیأت‌الرضایی‌ها در ایام شیوع کرونا

وی افزود: هیأت‌الرضایی‌ها علاوه بر برنامه‌هایی همچون ضدعفونی معابر، تولید اقلام بهداشتی همچون گان، شیلد و ماسک و تهیه بسته‌های بهداشتی و همچنین بسته‌های میوه برای خانواده‌های نیازمند، بیماران و کادر درمانی برای کمک‌رسانی به وضعیت معیشتی مردم نیز اقداماتی انجام داد.

فیلمی از بسته‌بندی سبدهای ارزاق در تکیه‌گاه آقامرتضی علی (ع) را اینجا مشاهده کنید:

 

 

طرح «گنج روستا» از کجا کلید خورد؟

محمدی گفت: بعد از بحث و تبادل نظر در جلسات مختلف هیأت با حضور حاج رضا هلالی، ابتدا با تهیه بسته‌های معیشتی برای کم‌کردن بار مشکلات خانواده‌ها در اسفندماه با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بانیان خیر قدم برداشتیم اما با نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان به جهش تولید و سپس کمک‌رسانی به نیازمندان، تصمیم گرفتیم برای اشتغال‌زایی خانواده‌های روستایی، طرح «گنج روستا» را کلید بزنیم. 

این عضو هیأت الرضا (ع) افزود: طرح گنج روستا متناسب با حال و هوای روستاییان و باهدف ‎توانمندسازی خانواده‌های روستایی با محوریت صنایع و مشاغل زود بازده و بومی به‌منظور رفع مشکل معیشتی آنان به صورت طولانی مدت برنامه‌ریزی شد که در این طرح با بررسی‌های لازم و پروتکل‌های پیش‌بینی‌شده، جوجه چندروزه، مرغ تخم‌گذار و مرغ گوشتی میان خانواده‌ها توزیع شد.

فیلمی از اجرای طرح گنج روستا در شب ولادت امام حسن (ع) را اینجا مشاهده کنید:

 

 

۱۵۰۰ خانواده روستایی با گنج روستا شاغل شدند

وی اضافه کرد: در این طرح به هر خانواده حداقل ۸ جوجه چند روزه تحویل می‌شد که این جوجه‌ها از لحاظ بهداشتی و سلامت تأییدیه لازم را اخذ کرده بودند و به هر خانواده نیز در گام اول دانه لازم و توصیه‌های آموزشی و بهداشتی ارائه می‌شد تا کار را برای پرورش جوجه‌ها آغاز کنند. 

محمدی با بیان اینکه تاکنون به حدود ۱۵۰۰ خانواده نیازمند کمک‌رسانی شده است، گفت: این طرح از مناطق محروم خوزستان و دیگر استان‌های نوار جنوبی کشور آغاز شد و هم‌اکنون به یاسوج رسیده است.

ایجاد شغل برای خانواده‌های نیازمند بهتر از بسته‌های معیشت است

این عضو هیأت الرضا (ع) تصریح کرد: طرح گنج روستا مشکل خانواده‌های نیازمند را به صورت دائمی برطرف می‌کند و هم‌اکنون بسیاری از خانواده‌هایی که در ابتدای آغاز طرح، جوجه‌ها را دریافت کردند، حتی به جوجه‌کشی نیز رسیده‌اند و روند تأمین معیشت خانواده سر و شکل مناسبی پیدا کرده‌است.

فیلمی از توزیع جوجه‌های چندروزه در یاسوج را اینجا مشاهده کنید:

 

 

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های آبرومند که دارای شغل و منبع درآمد بودند، به واسطه شیوع ویروس کرونا کسب و کار خود را از دست دادند و یا ضررهای بسیار کردند که اجرای این طرح‌ها در روستاها می‌تواند موجب ایجاد یک منبع درآمد دائمی مناسب برای آنان شود تا هم سفره خود را با گوشت مرغ و تخم‌مرغ تأمین کنند و هم برای فروش و کسب درآمد اقدام کنند. اجرای چنین برنامه‌هایی برای اشتغال روستاییان و نیازمندان بهتر از کمک‌رسانی‌های زودگذر است و می‌تواند مشکل آن‌ها را حساب‌شده برطرف کند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: طرح «گنج روستا» برای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند ادامه خواهد داشت که در این راستا مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ٦٠٣٧٩٩١١٩٩٥٠٤٢٦١ به نام هیأت‌الرضا واریز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول